اصفهانی‌ها ناجی تیم ملی اسکیت در مسابقات جهانی

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان گفت: با مدل‌هایی که ورزشکاران اصفهانی در این مسابقات برای تیم ملی ایران به ارمغان آوردند؛ مجموع مدال‌های جهانی تاریخ اسکیت ایران به عدد شش رسید و تنها ورزشکاران اصفهانی‌ موفق به کسب مدال شدند.

شهرام اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تأکید بر درخشش ورزشکاران اصفهانی در مسابقات جهانی اسپانیا، اظهار کرد: مسابقات جهانی ۲۰۱۹ رولز گیمز هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود؛ این مسابقات امسال با حضور 91 کشور و چهار هزارو 100 ورزشکار به میزبانی شهر بارسلون اسپانیا برگزار گردید. از بین کاروان 50 نفره ورزشکاران اعزامی جمهوری اسلامی، اصفهانی‌ها در این رقابت‌ها موفق شدند یک مدال نقره و دو برنز برای ایران کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه اسکیت‌بازان اصفهانی در قالب سه تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند، گفت: 8 نفر از اعضا تیم ملی اسکیت فری استایل را نمایندگان شایسته اصفهان تشکیل می‌دادند. رومینا سالک دختر دوازه ساله اصفهانی در بخش فری استایل و در شاخه زیر 18 سال موفق به کسب مدال برنز جهانی شد و نام خود را به‌عنوان تنها بانوی کاروان ایران که موفق به کسب مدال شده بود ثبت کرد.

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان با ابراز خوشحالی نسبت به کسب مدال‌های رنگارنگ توسط اسکیت‌بازان اصفهانی، تصریح کرد: در رده‌بالای 18 سال رقابت شدید و فشرده‌ای وجود داشت اما در پایان دو مدال ارزشمند نصیب کاروان ایران شد؛ امیرمحمد سواری از شهرستان نجف‌آباد موفق به کسب مدال نقره و رضا لسانی نیز توانست مدال برنز این دوره را به خود اختصاص دهد.

لسانی در عین شایستگی از راه‌یابی به مرحله پایانی جاماند

وی بابیان اینکه رضا لسانی در عین شایستگی از صعود به مرحله پایانی بازماند، خاطرنشان کرد: لسانی در حالی مدال برنز را به دست آورد که در دور مقدماتی رکورد تایم تریل انفرادی این رشته را بازمان 4.118 ثانیه به نام ثبت کرد؛ او در نیمه‌نهایی نتوانست از سد حرف چینی خود بگذرد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

اکبری بابیان اینکه رکورد سرعت تایم تریل انفرادی فری استایل به نام لسانی ثبت‌شده است، گفت: لسانی در ست اول مسابقه نیمه‌نهایی رکورد جهان را جابجا کرد و با برد در ست اول به استقبال ست بعدی رفت اما در ست دوم این بازیکن چین بود که رکورد جهان را جابجا کرد و توانست ست دوم را پیروز شود. در ست سوم حس رقابت سنگینی بین لسانی و بازیکن چینی ایجادشده بود و هردو ورزشکار زمان مساوی 4.777 ثانیه را ثبت کردند. در اتفاقی نادر هردو بازیکن رکوردی مشابه هم ثبت کردند. با این شرایط کار به ست چهارم رسید که متأسفانه لسانی ست چهارم را واگذار کرد و در دیدار رده‌بندی توانست پیروز شود و مدال برنز را به خود اختصاص دهد، اما رکورد سرعت تایم تریل انفرادی فری استایل به نام لسانی ثبت شد.

وی بابیان اینکه تیم اسکیت آلپاین در اولین دوره حضورش در مسابقات جهانی موفق به کسب رتبه هشتم دنیا شده است، تصریح کرد: تیم ملی اسکیت آلپاین متشکل از سه بازیکن یک مربی و یک سرپرست بود؛ دو بازیکن و مربی این تیم از استان اصفهان بودند و اولین حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کردند. تیم اسکیت آلپاین توانست مقام هشتم دنیا را به دست بیاورد و به‌عنوان بهترین تیم آسیا معرفی شود.

شش مدال اصفهان؛ آبروی اسکیت ایران

وی با اشاره به اینکه هر شش مدال جهانی اسکیت ایران توسط اصفهانی‌ها کسب‌شده است، گفت: با توجه به اینکه شهر بارسلون خواهرخوانده اصفهان است بازیکنان با شعار" اصفهان تجربه فوق‌العاده" در این مسابقات شرکت کردند. با مدل‌هایی که ورزشکاران اصفهانی در این مسابقات برای تیم ملی ایران به ارمغان آوردند؛ مجموع مدال‌های جهانی تاریخ اسکیت ایران به عدد شش رسید.

اکبری، تصریح کرد: برای اعزام این ملی پوشان به کشور اسپانیا اقدامات زیادی از طرف مدیریت ورزش استان  به خصوص هیئت اسکیت استان اصفهان انجام شد.

وی ضمن تشکر از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان که زحمات زیادی برای اعزام اسکیت‌بازان ایرانی به مسابقات اسپانیا را متحمل شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه اصفهان 2020 را در سال آینده در پیش داریم؛ اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان بخش هزینه البسه تیم‌های ملی اسکیت فری استایل، آلپاین و سرعت را پذیرفت و ورزشکان نیز برای تبلیغ شهر اصفهان با شعار " اصفهان تجربه فوق‌العاده" در این مسابقات شرکت کردند.

کد خبر 382421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.