حجاج از حمل داروهای ممنوعه خودداری کنند

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: لیست داروهای ممنوعه از طریق سایت سازمان حج و زیارت و پلیس اعلام شده و در فرودگاه نیز از طریق توزیع بروشور اطلاع رسانی لازم صورت گرفته، از این رو توصیه می شود از حمل آنها به فرودگاه اکیداً خودداری شود.

 سرهنگ ذبیح الله دلاور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از افتخارات ناجا همه ساله در عملیات حج تمتع خدمت به زائران خانه خدا است.

وی افزود: از روز گذشته تعدادی از زائران استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام شدند و البته از چند ماه گذشته جلسات متعددی با ارگان های مرتبط با امر حج برگزار شده تا بهترین شرایط برای اعزام حجاج فراهم شود.

 فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تجربیاتی که در این خصوص وجود دارد، حجاج خانه خدا باید به توصیه‌ها و آموزش‌های پلیس توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در خصوص حمل مواد مخدر سنتی و صنعتی، قرص‌های روانگردان و کدئین‌دار به عربستان حساسیت زیادی وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به ممنوع بودن حمل این مواد تاکنون هشدارهای زیادی به حجاج داده شده است.

سرهنگ دلاور ادامه داد: بر اساس قانون چنانچه از زائری مواد مخدر یا قرص‌های روان‌گردان کشف شود، برای بار نخست گذرنامه زائر توقیف و از یک تا پنج سال ممنوع الخروج می شود و برای دومین بار بین پنج تا ۱۵ سال ممنوع الخروج و از این سفر معنوی محروم خواهد شد، همچنین پرونده مربوطه به مقامات قضایی ارجاع می شود.

وی با بیان اینکه بعضی از داروهای گیاهی مثل ریشه گیاه شیرین بیان شباهت زیادی به مواد مخدر دارد، افزود: به حجاج توصیه می شود از حمل اینگونه مواد به فرودگاه خودداری کنند زیرا برای عربستان ناشناخته است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: لیست داروهای ممنوعه از طریق سایت سازمان حج و زیارت و پلیس اعلام شده و در فرودگاه نیز از طریق توزیع بروشور اطلاع رسانی لازم صورت گرفته، از این رو توصیه می شود از حمل آنها به فرودگاه اکیداً خودداری شود.

وی با بیان اینکه زائران خانه خدا می‌توانند داروهای تخصصی خود را همراه با نسخه پزشک به همراه داشته باشند، گفت: توصیه دیگر به زائران خانه خدا این است که از قبول بسته، چمدان و حتی آب معدنی از افراد غریبه خودداری کنند زیرا امکان دارد مواد مخدر به صورت جاسازی شده یا محلول در این بسته ها باشد و مشکلاتی را متوجه زائران کند.

سرهنگ دلاور تاکید کرد: زائران باید از قراردان بار خود نزد افراد غریبه خودداری کند زیرا در کمترین زمان امکان جاسازی مواد وجود دارد، همچنین به لحاظ شلوغی و ازدحام جمعیت مراقب مدارک شناسایی، پاسپورت و اشیاء قیمتی خود باشند و وجوه نقد  را نزد خود نگه دارند و از قراردادن در داخل بار خودداری کنند.

کد خبر 382411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.