تبدیل فروشگاه به پارک در آمستردام

یکی از فروشگاه‌های مد در شهر آمستردام به فضای سبز با تمام امکانات تبدیل شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فضاهای سبز شهر آمستردام و شرایط آب‌وهوای این شهر در سراسر دنیا شهرت دارد. اخیرا در این شهر، یک فروشگاه مد به فضای سبزی با تمام امکانات تبدیل شده است و بر شهرت آمستردام افزوده است. این فضا ابتدا با هدف جذب کارآفرینان و سازمان‌های سبز و پایدار از شهر و سراسر کشور، طراحی شد و سپس به عنوان یک پارک برای استفاده شهروندان در نظر گرفته شد.

در بسیاری خیابان‌های اصلی کشور هلند فضاهای خالی زیادی وجود دارد. بنابراین ایجاد پارکی سرسبز و زیبا در یک ساختمان متروکه بی‌روح می‌توانست به مردم محل حس طراوت و سرزندگی ببخشد. علاوه‌ بر این، وجود یک فضای سبز در میان فروشگاه‌ها و مراکز تجاری در بین کسبه حس خوشایندی به وجود آورده است.

طراحی فضای سبز در فروشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری اولین اقدام معماران اروپایی در این خصوص بوده است اما طراحان همچنان در جستجوی یافتن ایده‌هایی برای ایجاد فضاهایی مشابه با امکانات بیشتر و پایدارتر هستند و با واکنش‌های مثبت زیادی از سوی بسیاری مردم مواجه شده‌اند.     

در فضای داخلی پارک که پوشیده از گیاهان سبز و گل‌های زیباست میزهای پیک‌نیک، یک زمین بازی برای بچه‌ها و وسایل بازی وجود دارد. ساکنان شهر می‌توانند از این فضا درست مانند پارک‌های شهری برای ملاقات هم و تعامل با یکدیگر، خوردن غذا و استراحت بهره گیرند. علاوه‌براین، بسیاری سازمان‌ها از این فضا با برگزاری رویدادهای مختلف با هدف معرفی موضوعاتی نظیر طبیعت شهری، کشاورزی یا کارآفرینی سبز بهره می‌برند.

کد خبر 382398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.