ظرفیت‌های صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی کشور مغفول مانده است

یک تولید کننده بخش خصوصی و فعال در حوزه پلی استایرین و دکومکس گفت: واردات بی رویه بعضی محصولات دکوراسیون داخلی برخی تولیدکنندگان این عرصه را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا هوایی ظهر امروز -یکشنبه ۲۳ تیرماه- در نشست خبری با موضوع راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان اظهار کرد: فرصت های شغلی بسیار زیاد و متنوعی در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی ساختمان وجود دارد، اما از ظرفیت‌های این عرصه به نحو شایسته بهره‌برداری نمی‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در کشور ترکیه به رغم اینکه مواد اولیه تولید اجناس مربوط به صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان از ایران تهیه می‌شود، توانسته با سرمایه‌گذاری در این صنعت درآمد میلیارد دلاری در صادرات این اجناس داشته باشد.

این تولید کننده بخش خصوصی تاکید کرد: ایران، به دلیل وجود پتروشیمی و مواد اولیه همچنین داشتن منابع انرژی ارزان از سایر کشورها توان رقابتی بسیار بالاتری دارد.

هوایی تصریح کرد: تغییرات زیاد به دلیل رقابت و پیروی از صنعت مد در دکوراسیون داخلی زیاد است که با برنامه‌ریزی و حمایت بیشتر دولت در زمینه ساختمان و ساخت و ساز توان افزایش اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به چالش های موجود در بخش محصولات دکوراسیون داخلی گفت: واردات بی‌رویه در بعضیمحصولات دکوراسیون داخلی برخیتولیدکنندگان این عرصه را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است. تولیدات بی کیفیتی که بعضاً بدون نظارت وارد بازار شده و فعالیت را برای تولید کننده باکیفیت سخت کرده است.  

کد خبر 382394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.