۱۰ اثر تاریخی مبارکه نیازمند مرمت

مبارکه_رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبارکه گفت: ۱۰ اثر تاریخی این شهرستان نیاز به مرمت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، ولی‌الله رهبری امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس بند (د) تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به همه مؤدیان حقیقی و حقوقی شامل افراد، شرکت‌ها و صنایع اجازه داده شده تا در مرمت آثار تاریخی مشارکت کنند و با تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این هزینه‌ها به جای مالیات سالانه قابل قبول است.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود بناهای ارزشمند تاریخی در این شهرستان، همه مؤدیان مالیاتی به‌ویژه شرکت‌های صنعتی می‌توانند با استفاده از این قانون در جهت توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار همکاری کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبارکه اضافه کرد: افراد یا شرکت ها می‌توانند ابنیه تاریخی را تملک و پس از مرمت از مزایای گردشگری آن استفاده کنند.

رهبری با بیان اینکه در این شهرستان بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۳۱ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یادآور شد: ۱۰ اثر تاریخی این شهرستان نیاز به مرمت دارد. 

وی ادامه داد: برج ده‌قلو زیباشهر، قلعه یاوری و خانه کاظم فرزندی طالخونچه، آسیاب دولت‌آباد سرارود، مسجد آجری اسماعیل‌ترخان و حمام نهچیر از جمله این بناهاست که برای مرمت آن‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کد خبر 382392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.