به گزارش خبرنگار ایمنا محمدمهدی دوایی صبح امروز -یکشنبه ۲۳ تیرماه- درنشست خبری با موضوع راهکارهای بازاریابی، برندینگ و صادرات صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان با تأکید بر نقش نمایشگاه ها در صادرات محصولات غیرنفتی، اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده وقتی تعداد نمایشگاههای برگزار شده در کشور دو برابر شود، نقش صادرات محصولات غیرنفتی به ۱۴درصد یعنی دو برابر زمان فعلی افزایش پیدا می کند.
وی افزود: در زمان کنونی که هدف دولت صادرات محصولات غیرنفتی است، برگزاری نمایشگاه می تواند در تحقق این هدف اثرگذار باشد.
مدیر امور نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت دلار بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه هرچه بیشتر به صادرات است، گفت: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برای رسیدن به این هدف تاکنون نمایشگاه های متعددی را برگزار کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری پس از گذشت ۲۵ سال از تأسیس نمایشگاه اصفهان، نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان در بغداد با حضور ۴۵ تولید کننده بزرگ برگزار شد.
دوایی ادامه داد: تا پایان سالجاری سه نمایشگاه دیگر از جمله نخستین نمایشگاه صنعت توریسم سلامت ایران آذرماه امسال در لبنان، نمایشگاه سنگ در چین آبان ماه امسال و نمایشگاه دکوراسیون داخلی بهمن ماه سال جاری در شهر مسقط عمان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته ای مثل آلمان که درآمد سالانه زیادی دارند ۴۰ درصد از بودجه سالانه شرکت ها صرف برگزاری نمایشگاه ها می شود، گفت: در آلمان حتی شرکت های کوچکتر برای حضور در نمایشگاه ها هزینه های بیشتری اختصاص می دهند، در برگزاری نمایشگاه های خارجی ارزآوری هرچه بیشتر مهم ترین هدف شرکت نمایشگاه های اصفهان است.
نظر شما