کاهش حجم ترافیک پل گیشا تا مهرماه

شهردار تهران در صفحه توییتر خود نوشت: کلان‌پروژه ۸۴۰ میلیارد تومانی احداث کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی با هدف ایمن‌سازی شمال و غرب تهران در برابر سیلاب‌های حوزه آبریز رودخانه وردآورد، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در صفحه توییتر خود آورده است: در پاسخ به تهدید سیلاب‌های سالانه در تهران، امروز کلان‌پروژه ۸۴۰ میلیارد تومانی احداث کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی با هدف ایمن‌سازی شمال و غرب تهران در برابر سیلاب‌های حوزه آبریز رودخانه وردآورد، آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش شبانه‌روزی همکارانم عملیات جمع‌آوری پل گیشا با برداشتن آخرین تیر پل، در یک‌سوم مدت‌زمان پیش‌بینی شده به اتمام رسید. تلاش می‌کنیم تا مهر ماه، پروژه به نقطه قابل قبولی برسد و از حجم ترافیک منطقه کاسته شود.

پیروز حناچی ظهر روز گذشته (شنبه)  در مراسم جمع‌آوری آخرین قطعه‌ای از شاه‌تیرهای عرشه پل گیشا با اشاره به آغاز عملیات برداشتن پایه‌های اصلی پل گیشا، اظهارکرد: امیدواریم بخش عمده از قسمت سطحی پروژه تا اول مهر آماده شود؛ تلاش می‌کنیم بخش زیرسطحی نیز تا پایان سال آماده شود. پیروز حناچی ظهر امروز به کارگاه عمرانی پل گیشا واقع در تقاطع بزرگراه جلال آل احمد و بزرگراه شهید چمران رفت تا در مراسم جمع‌آوری آخرین قطعه‌ای از شاه‌تیرهای عرشه پل گیشا حضور پیدا کند.

وی در این مراسم گفت: پروژه پل گیشا، پروژه عظیمی است که در تقاطع بزرگراه جلال آل احمد و بزرگراه شهید چمران در حال اجراست و می‌توان آن را پروژه بسیار پیچیده ای دانست، چراکه در این پروژه همکارانم روی محل اتصال دو شریان اصلی شهر کار می‌کنند.

حناچی با بیان اینکه آخرین قطعه از شاه‌تیرهای پل گیشا که در دهه ۶٠ اجرا شده و جزء برنامه‌ریزی‌های بازی‌های آسیایی بوده، امروز برداشته می شود، ادامه داد: این پروژه تاکنون با سرعت بسیار زیادی انجام شد تا جبهه فعالیت برای ادامه کار باز شود.

شهردار تهران محدوده پل گیشا را یکی از شریان‌های اصلی شهر دانست و افزود: امیدواریم بخش عمده از قسمت سطحی پروژه تا اول مهر آماده شود؛ تلاش می‌کنیم بخش زیرسطحی نیز تا پایان سال آماده شود.

حناچی با تشکر از زحمات و همکاری پلیس راهور، تاکید کرد: اگر همراهی این عزیزان در حوزه ترافیک نبود نمی‌توانستیم پروژه را تا این‌جا و با این سرعت پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در بهره‌برداری از هر دو بخش از پروژه (سطحی و زیرسطحی) که موعد یکی از آن‌ها ابتدای مهر و دیگری انتهای سال است، طبق برنامه پیش برویم، گفت: ایده‌هایی در این باره مطرح شده که چگونه پل گیشا را به ایستگاه متروی تربیت مدرس متصل کنیم؛ یکی از اقدامات می‌تواند ساخت پل عابرپیاده باشد، اما ایده‌های دیگر نیز وجود دارند که امیدواریم با برگزاری مسابقه مطرح شوند.

شهردار تهران گفت: تا زمانی که کارگاه عمرانی برپا است، ترافیک نیز وجود خواهد داشت؛ البته این مشکل تا اندازه قابل توجهی با هدایت ترافیکی حل می‌شود. لازم به ذکر است گره‌های جدی تا اول مهر حل خواهند شد، اما تا زمانی که غرب و شرق جلال آل احمد به هم متصل نشوند، شرایط در این محدوده به حالت عادی بازنخواهد گشت.

کد خبر 382376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.