"Shed" استانداردهای بین‌المللی را در نوردید!

مرکز فرهنگی-هنری Shed در ایالات متحده آثار هنری در تمامی رشته‌ها را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان غیرانتفاعی Shed، واقع در شهر نیویورک با مساحتی برابر با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع، میزبان نمایشگاه‌ها و رویدادها در تمامی رشته‌های فرهنگی و هنری از سراسر دنیاست.

این ساختمان به گونه‌ای منعطف طراحی شده است به طوری‌که می‌توان فضای درونی آن را، بسته به نوع نمایشگاه یا رویدادی که قرار است در آن برگزار شود و برای حمایت از ایده‌های بلندپروازانه هنرمندان تغییر داد و حتی وسعت آن را دو برابر کرد.

ساختمان Shed دارای هشت طبقه است که دو طبقه از آن به فضای گالری اختصاص داده شده است ودر سایر طبقات سالن‌های تئاتر چندمنظوره، یک سالن باز، گالری‌های بدون ستون، یک سالن تئاتر، آزمایشگاهی برای پرورش خلاقیت هنرمندان و فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف در سال وجود دارد. پوشش بیرونی الاستیک ساختمان Shed در امتداد راه‌آهن به سمت مجتمع تجاری مجاور گسترش یافته است.

زیرساخت باز مرکز فرهنگی-هنری Shed بسیار انعطاف‌پذیر است به طوری که هنرمندانی که می‌خواهند در این مکان نمایشگاه یا رویدادهای مناسبتی را برگزار کنند می توانند مطابق میل و با توجه به آثار نمایشی خود فضای آن را تغییر دهند.

ارتفاع این مرکز ۳۷ متر است و روی آن پوششی متحرک به شکل U"" با مثلث‌هایی روی اسکلت فولادی قرار گرفته است که می‌توان آن را روی یک مسیر چرخ‌دنده‌ای به جلو و عقب حرکت داد که این کار اندازه ساختمان را تقریبا دو برابر می‌کند.

مثلث‌های پوشش متحرک از نوعی پلیمر نیمه شفاف و بادوام به نام اتیلن تترافلوئور ساخته شده است که در مقابل شکستگی و ترک خوردگی و حتی طوفان‌های شدید مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

ساختمان Shed با استفاده از یک سیستم گرمایشی تابشی در درون خود ساختمان و یک سیستم گرمایشی-سرمایشی با جریانی متغیر از هوای فشرده در بخش پوشش ساختمان در جهت مصرف انرژی، بهینه شده است.

طراحان این ساختمان تلاش کرده‌اند گواهینامه LEED، استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی را کسب کنند و ۲۵ درصد فراتر از قانون‌های انرژی نیویورک که برای ساخت تمام ساختمان‌های شهر ضروری است پیش روند.

مرکز فرهنگی و هنری Shed واقع در هادسن ‌یاردز، مرکز فرهنگی منهتن در نیویورک در پنجم آوریل ۲۰۱۹ بر روی عموم مردم باز شد و پس از آن به عنوان محلی برای برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنر دوستان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. ورودی اصلی این ساختمان در قسمت شمالی خیابان West 3۰th قرار دارد و شامل یک سالن انتظار، یک کتابفروشی و رستورانی کوچک است.

کد خبر 382364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    1 0
    لایک