خاموشی ناشی از کمبود تولید در اصفهان نداشته‌ایم/ همچنان مدیریت مصرف نیاز است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: از ابتدای تابستان تا کنون خاموشی به دلیل کمبود تولید نداشته ایم و به دلیل همکاری مردم و وارد مدار شدن نیروگاه‌های برق‌آبی، مدیریت اضطراری بار اتفاق نیفتاده است.

مرسل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برق مورد نیاز کشور در سالجاری ۶۲ هزار مگاوات پیش بینی شده است، اظهار کرد: از این مقدار حدود ۸ هزار مگاوات با کمبود تولید مواجه بود که با توجه به بارش های ابتدای سال ۵۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌ آبی وارد مدار شد و چهار هزار مگاوات از این کمبود تولید جبران شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از خاموشی‌ها نیاز است تا چهار هزار مگاوات برق باقی مانده روزانه از طریق مدیریت مصرف تامین شود، افزود: از این مقدار سهم اصفهان ۲۰۰ مگاوات است، تا خاموشی نداشته باشیم.

 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در شهر اصفهان در روزهای عادی سال ۸۰۰ مگاوات برق به صورت روزانه مصرف می‌شود که این میزان در ماه‌های پیک مصرف به یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات در روز می‌رسد.

صالحی با اشاره به اینکه تاکنون حدود پنج هزار تفاهم نامه مدیریت مصرف با بخش‌های صنایع و کشاورزی منعقد شده‌است، افزود: بر این اساس، مقرر شده در ساعات پیک مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۵ است، با کاهش بار از طریق جابه جا کردن روزهای کاری با روز تعطیل، کاهش ساعات کاری و انجام تعمیرات در این ساعات، خاموشی چاه‌های کشاورزی در این ساعات که به ازای آن استفاده از برق در سایر ساعات روز رایگان است، مدیریت مصرف اتفاق افتد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس تفاهم نامه ای که با بخش خصوصی منعقد شده است، در ساعات اوج مصرف دیزل ژنراتورهای این بخش وارد مدار می‌شود تا بخشی از کمبود تولید را جبران کند، که پیش بینی شده روزانه ۵۵ مگاوات برق از این طریق تامین شود.

اگر مدیریت مصرف برق نشود، خاموشی خواهیم داشت

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه ۳۶ درصد برق اصفهان در مصارف خانگی مصرف می‌شود، گفت: سهم مصارف خانگی ۳۶ درصد و سهم صنعت از مصرف برق ۲۷ درصد است بنابراین مردم نقش بسزایی در مدیریت مصرف ایفا می‌کنند.

صالحی افزود: از مردم انتظار داریم در روند مدیریت مصرف ما را یاری دهند، کولرهای آبی را روی دور کند قرار داده و کولرهای گازی را در ۲۵ درجه تنظیم کنند، همچنین از نور طبیعی استفاده کنند و استفاده از لوازم برقی پر مصرف را به ساعات غیر پیک موکول کنند تا بتوانیم شبکه توزیع برق را پایدار نگه داشته و خاموشی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: هر مشترک خانگی مصرف انرژی را ۲۰ درصد کاهش دهد، می‌توانیم از خاموشی‌ها جلوگیری کنیم، اگر مردم این کار را انجام ندهند، اصفهان در اولویت خاموشی ها قرر گرفته و به‌منظور مدیریت اضطراری برق، خاموشی خواهیم داشت.

کد خبر 382354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.