اصفهانی‌ها روزانه ۶ ساعت تلویزیون می‌بینند

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: میانگین تماشای تلویزیون بین شهروندان اصفهانی شش ساعت است که این آمار خوب نیست و بیانگر انزوای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میانگین تماشای تلویزیون در اصفهان شش ساعت است، اظهار کرد: این آمار خوب نیست و بیانگر انزوای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت فرصتی برای بازآفرینی و شکوفایی استعدادهای شهروندان است، افزود: رویکرد گذشته این بوده است که شهروندان را تربیت‌پذیر کنند، اما فرصت بروز استعدادها را از آنها گرفته بودند.

برنامه‌های اوقات فراغت خلاقیت شهروندان را برانگیزد

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اوقات فراغت باید منجر به ایجاد خلاقیت در بین شهروندان شود، اضافه کرد: برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان در سال جاری با مشارکت حداکثری شهروندان برنامه ریزی برای اوقات فراغت را بر این مبنا قرار داده است.

وی با بیان اینکه جایگاه سرمایه اجتماعی اصفهان در بین ۲۸ کلانشهر رتبه ۲۷ ام است، افزود: این آمار نگران کننده از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی اعلام شده است.

عیدی با بیان اینکه تبدیل اصفهان به شهر دوستدار کودک از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان است، اضافه کرد: برای این امر علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها جشنواره بینالمللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را داریم که ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف ما دارد و میتواند اصفهان را در آینده به عنوان پایتخت فیلم کودک به همه دنیا معرفی کند.

وی "شب‌های روشن" را نیز دیگر برنامههای در دستور کار سازمان فرهنگی دانست و افزود: اجرای این برنامه با محوریت معاونت ورزشی و تفریحی همراه با دیگر معاونت‌های شهرداری و مسئولان مناطق در دستور کار است و از جمله خروجی این طرح برنامه "نشاطستان" است که اجرا کردهایم.

وی با بیان اینکه معاونت ورزشی و تفریحی برای اوقات فراغت تابستان ۱۰۰ عنوان برنامه تهیه کرده است، افزود: این معاونت با وجود این که در ماه مبارک رمضان برنامه‌های سنگینی داشته اما از طراحی این برنامهها نیز عقب نماند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری نیز برای تابستان ۲۰ عنوان برنامه تعریف کرده است، افزود: "محله عمودی" و "کلاس شهر" از مهمترین برنامههای این بخش است.

اجرای ۴۸۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه

وی با بیان اینکه در ایام تابستان ۴۸۰ عنوان برنامه در ۱۵ منطقه شهری اصفهان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: همه این برنامه ها در اتاق فکر برنامه ریزی شده است.

عیدی افزایش کیفی در همه برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را از شاخصهای بارز برنامه‌های اوقات فراغت در سال جاری اعلام کرد و گفت: هر گونه نقد در خصوص برنامههای در دستور کار را می‌پذیریم و برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 382351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.