مرگ یک گیلانی بر اثر ابتلا به تب کنگو/کمبود ۳۵ قلم دارو در گلستان

در بسته خبری امروز از حفر ۲۵۰۱حلقه چاه غیرمجاز در ویلاهای استان آذربایجان‌شرقی تا کشف سکه‌های تاریخی دوران اشکانی و صفوی در بجنورد و گیلان در معرض بیابانی شدن را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

حفر ۲۵۰۱حلقه چاه غیرمجاز در ویلاهای استان آذربایجان‌شرقی

آذربایجان‌شرقی: یوسف غفارزاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از حفر دو هزار و ۵۰۱ حلقه چاه غیرمجاز در ویلاهای استان خبر داد.

مهاجرت نیروی کار از آذربایجان‌شرقی دلیل پایین بودن نرخ بیکاری

آذربایجان‌شرقی: محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مهاجرت نیروی کار از استان، گفت: طرح‌های توسعه و اشتغال روستایی به اصلاح این روند کمک کرده و امروز شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم.

آذربایجان‌شرقی ۱۹۲۰ کودک بی‌سرپرست دارد

آذربایجان‌شرقی: محسن ارشدزاده، ​مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از وجود یک‌هزار و ۹۲۰ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی در استان خبر داد و گفت:خوشبختانه آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های با امید به زندگی است به طوریکه ۱۱ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده‌ است.

******************************************************************************************************************************

شهرداری ارومیه نسبت به قطع غیرمجاز درختان مستثنی است!

آذربایجان‌غربی: حسین پناهی، عضو شورای شهر ارومیه گفت: متاسفانه در برخی مواقع شهرداری ارومیه برای قطع غیرمجاز درختان مستثنی است و در خیابان‌های سطح شهر، درختان بزرگی بدون مجوز قطع می‌شود.

۱۳۰ روستای مهاباد به شبکه گاز سراسری متصل می‌شود

آذربایجان‌غربی: جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۷ مدرسه طی سه سال گذشته در روستاهای شهرستان احداث شده و ۱۳۰ روستا نیز به شبکه گاز سراسری متصل خواهد شد.

۱۱۶مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی صاحب مسکن شدند

آذربایجان‌غربی: سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱۶ مددجوی دارای عضو معلول در خانواده و فاقد مسکن صاحب‌ خانه شدند.

******************************************************************************************************************************

کشف سکه‌های تاریخی دوران اشکانی و صفوی در بجنورد

خراسان شمالی: حسین اصغر قنبرزاده، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی از کشف سکه‌های تاریخی مربوط به دوران اشکانیان و صفویان در بجنورد خبر داد.

۴۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

خراسان شمالی:  علیرضا مصطفی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در سفر استانی هیئت دولت به استان خراسان شمالی، بیش از ۴۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان افتتاح می‌شود.

مخزن ۶۰ درصد سدهای خراسان شمالی آبگیری شده است

خراسان شمالی: سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بر اساس بارش‌های انجام‌شده در سال آبی جاری ذخایر آبی استان دو برابر شده و اکنون ۶۰ درصد مخازن سدهای استان آبگری شده است.

*******************************************************************************************************************************

توزیع ۴ هزار برگ عبور در پایانه مرزی بیله‌سوار

اردبیل: علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست سال‌جاری بیش از چهار هزار برگ عبور با عنوان «دوزبلاغ» در پایانه مرزی بیله‌سوار توزیع شده است.

تعریف ۷ سایت گردشگری حیات وحش در اردبیل

اردبیل: محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از تعریف هفت سایت گردشگری حیات‌وحش در استان اردبیل خبر داد.

تولید سالانه بیش از ۷۵۰ تن عسل در خلخال

اردبیل: بهبود علیزاده، ​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: سالانه در خلخال بیش از ۷۵۰ تن عسل مرغوب استحصال شده و به ۱۰ استان کشور نیز صادر می‌شود.

******************************************************************************************************************************

افزایش فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران طی سه‌ماهه سال‌جاری

مازندران: علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه‌ماهه امسال تعداد ۱۶۳ نفر (۱۳۱ مرد و بقیه زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشت.

آتش‌سوزی ۲ هکتار از اراضی جنگلی دهستان چلاو آمل

مازندران: مهدی کشاورزیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل از اطفای حریق در ۲ هکتار از اراضی حاشیه جنگل در منطقه چلاو این شهرستان خبر داد.

شکست طرح خروج دام از جنگل

مازندران: امیر میران، رییس کمیسیون تخصصی کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی استان مازندران گفت: طرح خروج دام از جنگل با شکست مواجه شد؛ چرا که زمانی این جنگل می‌توانست حفظ شود که جنگل در دست مردم باشد، هر جا که فاصله مردم با دولت کم شد مشکل بوجود آمده است.

******************************************************************************************************************************

فوت شهروند گیلانی در اثر ابتلا به تب کریمه کنگو

گیلان: محمد عباسی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با درخواست از مردم برای خرید گوشت از فروشگاه‌های معتبر گفت: تاکنون۱۴ نفر در گیلان به این بیماری مبتلا و یک نفر متأسفانه جان خود را از دست داده است.

۴۲ درصد جمعیت رودسر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است

گیلان: محمد هرمزی،​رییس تأمین اجتماعی رودسر با اشاره به اینکه ۴۲ درصد جمعیت رودسر تحت پوشش تأمین اجتماعی است، گفت: در سال گذشته ۶۲۴ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال انواع مستمری و تعهدات کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان پرداخت‌شده است.

گیلان در معرض بیابانی شدن

گیلان: بیژن عباسی، معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری بیش از یک دوم کشور ایران را کویری دانست و گفت: اگر وضعیت تغییر کاربری اراضی در استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان به همین وضعیت پیش برود قسمت مهمی از این خطه نیز به بیابان تبدیل می‌شود.

******************************************************************************************************************************

کمبود ۳۵ قلم دارو در گلستان

گلستان: محمد صلبی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان برای ۳۵ قلم دارویی با کمبود مواجه هستیم.

رکورد تولید کلزا در استان گلستان شکسته شد

گلستان: مختار مهاجر، رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با افزایش تولید بی‌نظیر کلزا، رکورد تولید این محصول امسال در استان و کشور توسط کشاورزان گلستانی شکسته شد.

پرداخت تسهیلات ۴۶۲ میلیارد تومانی به مناطق سیل‌زده گلستان

گلستان: عبدالله باقریان، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان گفت: ۴۶۲ میلیارد تومان تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه توسط سیستم بانکی کشور در بخش مسکن و معیشتی برای مردم سیل‌زده استان گلستان لحاظ شده است.

کد خبر 382345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.