ارتقاء کیفی روش‌ها و تولیدات آموزشی در مدیریت پسماند

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: به منظور تغییر نگرش و بهبود رفتارهای شهروندان اصفهانی در زمینه مدیریت پسماند، محتواها، روش‌ها و تولیدات آموزشی از نظر کمّی و کیفی ارتقاء می‌یابد.

فرشاد مستاجران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ‌در راستای ارتقاء کیفی روش‌ها و تولیدات آموزشی، جلسات محتوایی کارشناسان آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به منظور تدوین سرفصل­‌های آموزشی و رده‌بندی مخاطبان با هدف ارائه آموزش­‌های تخصصی و مناسب گروه­‌های مختلف، برگزار شده و تدوین محتواها در دست انجام است.

وی افزود: بر این اساس محتواها از نظر ابزار و تکنیک آموزشی، متناسب با نوع مخاطب و میزان آگاهی دسته‌بندی شده است، به این ترتیب که مطالب آموزشی در دو دسته ابزارهای دیجیتال و مکتوب به مخاطبان عرضه و با استفاده از تکنیک‌­های به روز در حوزه آموزش از قبیل کلاس‌­ها، کارگاه‌­ها، جشن‌­ها و جشنواره‌­ها و نمایشگاه‌­ها تلاش می‌شود تا اطلاعات در ذهن مخاطب نهادینه شده و در مسیر تثبیت و تبدیل به رفتار قرار بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: این اطلاعات آموزشی بر اساس هرم استراتژیک مدیریت پسماند، تدوین شده و سرفصل‌­هایی از قبیل ماهیت و قوانین مربوط به پسماندها، اهمیت اصول ۳R، تفکیک و بازیافت، تغییر سبک زندگی و عادات مصرف و توانمندسازی متصدیان ایستگاه‌­های بازیافت در دستور کار محتواسازی برای ارائه به گروه‌­های مختلف شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه پایش، آموزش و تجهیز  بانک­‌ها و ساختمان­‌های مختلف شهرداری به سبدهای فلزی جهت جداسازی پسماند خشک نیز از سوی سازمان در حال انجام است، تاکید کرد: هدف از این اقدام ارتقاء فرهنگ جداسازی پسماندهای خشک و تر در ادارات و سازمان­‌ها است.

مستأجران گفت: برگزاری برنامه­‌های مناسبتی در ایام زیست محیطی سال، به صورت ادواری و در مناطق مختلف شهری به همراه ارائه مطالب آموزنده در کنار برنامه‌های سرگرم کننده، اهداء جوایز و تقدیر از شهروندان فعال نیز از جمله برنامه‌­هایی است که تاکنون انجام شده و از این پس نیز در چارچوب سیاست‌­های آموزشی این سازمان دنبال و در مناسبت­‌هایی چون روز بدون پلاستیک، روز کودک و ... انجام خواهد شد.

کد خبر 382342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.