امضای یک تفاهمنامه برای توسعه فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از امضای تفاهمنامه توسعه فضای سبز با پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور خبر داد و گفت: بر اساس آن از پاییز امسال اقدامات لازم برای بذرکاری و کاشت نهال گونه‎های مقاوم به خشکی در اراضی در اختیار پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور آغاز می‎شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیرو دستورالعمل توسعه فضای سبز باید میانگین سرانه‌ها افزایش یابد، اما با توجه به اینکه زمینهای داخل شهر برای توسعه فضای سبز بسیار محدود است، سازمان پارک‌ها و فضای سبز رویکرد استفاده از زمین‌هایی که در اختیار شهرداری نیست را در پیش گرفته است.

وی افزود: از سال گذشته رایزنیهای لازم و نشستهای تخصصی با مسئولان هوانیروز انجام و در نهایت تفاهمنامهای با مرکز آموزش هوانیروز ارتش در خصوص کاشت درخت و توسعه فضای سبز عرصه‌های در اختیار آنها امضا شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس تفاهنامه امضا شده، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعهد دارد تمام اقدامات تخصصی و کارشناسی را ارائه و گونه‌های گیاهی را به صورت نهال‌های دیم در عرصههای پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور کاشت کند.

وی تصریح کرد: در این تفاهمنامه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان همچنین آموزش نیروهای معرفی شده از سوی پایگاه هوانیروز شهید وطنپور را در زمینه مباحث گیاه‌شناسی و نگهداری از درختان و گونه‌های مقاوم به کم آبی بر عهده گرفته است.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: در راستای تفاهمنامه امضا شده، پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور نیز موظف شد تا در خصوص تامین ماشین‌آلات، بسترسازی کاشت و نگهداری، همچنین تامین نیروهای کارگری مورد نیاز و نیروهای کارشناسی آموزش پذیر اقدام کند.

وی با بیان اینکه از پاییز امسال اقدامات لازم برای بذرکاری و کاشت نهال گونههای مقاوم به خشکی در اراضی در اختیار پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور آغاز میشود، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، امسال برنامه‌ریزی برای کاشت گونههای مقاوم به کم‌آبی تا میزان ۵۰ هکتار صورت گرفته و تا سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۰۰ هکتاری فضای سبز را شاهد خواهیم بود که با انجام این اقدامات سرانه فضای سبز یک متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 382341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.