دولت الکترونیک راهی برای کاهش بروکراسی اداری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: در دولت تدبیر و امید عنایت ویژه ای به دولت الکترونیک شده است و این موضوع در قالب نقشه راه دولت الکترونیک و آیین نامه توسعه خدمات دولت الکترونیک ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب درویشی عصر امروز -شنبه ۲۲ تیرماه- در شورای اداری استان پیرامون اهمیت فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک اظهار کرد: دولت الکترونیک بخش مهم و زیربنایی در دنیای فناوری و اطلاعات است به دلیل اینکه دولت متولی توسعه در کشور است بنابراین دولت الکترونیک می تواند پاسخگوی مناسبی برای کاهش بروکراسی اداری و هزینه ها وافزایش سرعت در کار و ایجاد شفافیت باشد.

وی افزود: امروز واژه ای با نام حکمرانی خوب در دولت های توسعه یافته پذیرفته شده است و دولت الکترونیک می تواند یاری دهنده وزیر بنای حکمرانی خوب در هر دولتی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: دولت الکترونیک از فربه شدن دولت جلوگیری می کند و صرفا به کار برد ICT در دولت نمی پردازد بلکه باید متناسب با آن فرآیندها و تکنولوژی های جدید مدیرتی نیز به کار گرفته شود؛ از اهداف اصلی دولت الکترونیک کوچک سازی ارگان ها و نهادهای دولتی است.

درویشی تاکید کرد: دولت الکترونیک در اسناد بالا دستی و مبانی حقوقی در دولت و دولت های مختلف جایگاه ویژه ای دارا است و اخیرا توسط معاون اول رییس جمهور پروژه های اولویت دار دولت الکترونیک به همه دستگاه ها ابلاغ شده است؛ در مجموع اقدامات قانونی فناوری اطلاعات در دولت ها  روندی تکاملی داشته است.

وی افزود:۲۳ پروژه اولویت دار که دستگاه های متولی آن مشخص شده است  به استان ها ابلاغ شده است و عمده این پروژه ها به صورت ملی اجرا می شود. اصفهان می تواند به عنوان دومین استان برخوردار از این فناوری ها به عنوان پایلوت برنامه ها انتخاب شود. 

درویشی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید عنایت ویژه ای به دولت الکترونیک شده است و این موضوع در قالب نقشه راه دولت الکترونیک و آیین نامه توسعه خدمات دولت الکترونیک ابلاغ شده است.

کد خبر 382330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.