از مردم به دلیل قطعی مکرر آب شرب عذرخواهی می کنم/ توصیه استاندار به امامان جمعه

استاندار اصفهان در خصوص قطعی مکرر آب شرب در برخی مناطق شهر اصفهان گفت: برای این موضوع از مردم اصفهان عذرخواهی می کنم؛ در زمان وقوع بحرانی مانند زلزله و سیل اصفهان معین سایر استان هاست و انتظار داشتیم در این شرایط بحرانی برخی استان ها معین اصفهان شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی عصر امروز -شنبه ۲۲ تیرماه- در شورای اداری استان بابیان اینکه هیچ مسئله ای از مبحث آب در استان مهم تر نیست، اظهار کرد: آب به کشت تابستانه استان اختصاص یافته است؛ ۸۰۰ میلیون متر مکعب در پشت سد وجود دارد و متعهد شده ام  اول مهر ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود برای کشت پاییزه و آب شرب باقی مانده باشد.

رضایی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه میزان بیکاری در استان اصفهان ۱۴.۱ درصد به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: در صورتی که یک اداره کل در مهلت ۱۵ روزه به استعلام در خصوص یک کار تولیدی پاسخ ندهد، آن به عنوان جواب مثبت تلقی می کنیم و حرف هیچ کسی گوش نخواهیم داد؛ در بحث رونق تولید به همراه معاونان از تمام کارخانه های و شماری از شهرک های صنعتی استان بازدید و با مدیران گفت‌وگو کرده ام.  حضور بیش از ۵ هیئت خارجی و ۵۰ نفر از معاونین و وزارا در اصفهان از ابتدای سال جاری با هدف رونق تولید بوده است.

وی در خصوص قطعی مکرر آب شرب در برخی مناطق شهر اصفهان گفت: برای این موضوع از مردم اصفهان عذرخواهی می کنم؛ چه کاری باید انجام می دادیم و ندادیم؟ در زمان وقوع بحرانی مانند زلزله و سیل اصفهان معین سایر استان هاست و انتظار داشتیم در این شرایط بحرانی برخی استان ها معین اصفهان شوند.

استاندار اصفهان ادامه داد: هفته گذشته آماری اعلام شد که تنهار۴۵.۷ درصد از اسناد خزانه جذب شده است؛ امروز ۹۱.۹۳ از اسناد خزانه جذب شده اما اعتبارات ادارات اوقاف، ثبت اسناد و املاک، ورزش و جوانان هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، توزیع برق شهرستان اصفهان، شهرک‌های صنعتی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز خدمات حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی هنوز به میزان قابل قبول جذب نشده است.

رضاییخطاب به امامان جمعه گفت: در این روزهایی که دولت با مشکلاتی رو به رو است از بکار بردن مطالبی که موجب یاس و نا امیدی و یا  زیر سوال بردن دولت است خودداری کنید.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداران باید یک روز را به ملاقات مردمی اختصاص دهند؛ تا مردم بدون وقت قبلی بتوانند با آنها دیدار کنند زیرا بسیاری از مسائل امنیتی به دلیل عدم توجه به مشکلات اجتماعی اتفاق می افتد.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه دولت در انتخابات اجرای قانون است و نباید کاری کنیم که شبهه طرفداری ایجاد شود. نباید مطالبه بدون پاسخ و خارج از توان دولت و نظام برای مردم ایجاد شود تا شاهد حضور چشمگیر مردم در انتخابات باشیم.

رضایی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: نباید مردم را از جنگ افتصادی بترسانیم؛ روزهایی را تجربه کرده‌ایم که تنها سه روز ذخیره گندم داشتیم اما اکنون در برخی اقلام پیش از دو برابر ذخیره سالانه در انبارها داریم.

کد خبر 382321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.