محرومیت هنجارشکنان از فعالیت اجتماعی بهتر از برخورد تند است

امام جمعه اصفهان با قدردانی از نیروی انتظامی برای توقیف خودروهایی که در آنها کشف حجاب صورت می گیرد، گفت: پرونده سازی و محرومیت هنجارشکنان از فعالیت های اجتماعی بهتر از برخوردهای تند با آنهاست، بنا نیست نظام به دست عده ای نااهل بیفتد تا از امکانات آن به راحتی استفاده کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، آیت‌الله "سید یوسف طباطبایی نژاد"  با اشاره به واقعه تاریخی قیام مردم ایران در برابر قانون کشف حجاب رضاخانی، اظهار کرد: در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ پس از تصویب قانون کشف حجاب جمعی از مردم مؤمن در کنار مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) تحصن کرده بودند که مزدوران رضاخان آن ها را به خاک و خون کشیدند و خیلی از هموطنان ما در شهرهای دیگر هم که  به دفاع از حجاب، عفت و ناموس شان قیام کرده بودند را شهید کردند.

وی افزود: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که مردم ایران در آن تاریخ برای خدا و برای حفظ یکی از واجبات الهی قیام کرده و مردانگی خود را به اثبات رساندند اما امروز متاسفانه در حکومت اسلامی افرادی عمداً پرده دری می کنند و با سکوت مردم مواجه می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم نباید در برابر هنجارشکنی ها سکوت کنند، گفت: ما نمی گوییم که با این افراد برخورد فیزیکی و کتک کاری داشته باشید بلکه  می گوییم با زبان خوش و نرم آنها را امر به معروف کنید و اگر توجه نکردند تصویر آن ها را گرفته و به نیروی انتظامی تحویل دهید تا برایشان پرونده سوءپیشینه تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، پرونده سازی و محرومیت هنجارشکنان از امکانات اجتماعی را بهتر از برخورد های تند با آن ها عنوان کرد و اظهار داشت: بنا نیست نظامی که برای حفظ آن خون های زیادی ریخته شده در آینده به دست عده ای نااهل بیفتد تا از امکانات این نظام به راحتی استفاده کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: بی حجابی جرم مشهود است و نیروی انتظامی  هم براساس وظیفه قانونی خود باید با جرم مشهود برخورد کند.

وی با قدردانی از اقدام انقلابی نیروی انتظامی در خصوص توقیف خودروهایی که در آن ها کشف حجاب صورت می گیرد، افزود: این گونه اقدامات بسیار مفید و مؤثر است و بدون اینکه برخوردی صورت بگیرد باعث می شود جلوی هنجارشکنی ها گرفته شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می فرماید،" بالاترین عمل انسان عفت است" خاطر نشان کرد: الحمد الله اکثر بانوان کشور ما عفیف و پاکدامن هستند ولی یک عده کمی در هر شهر وجود دارند که می خواهند عمداً دست به هنجارشکنی بزنند و باید جلوی این ها گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان تاکید کرد: این انقلاب و این نظام متعلق به همه مردم است و برای آن شهدای زیادی جانشان را تقدیم کرده اند پس همه برای حفظ آن مسئول هستیم و باید مواظب باشیم خدشه ای به ارزش های آن وارد نیاید.

کد خبر 382316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.