دومین جلسه شورای اداری استان اصفهان تشکیل شد

دومین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال ۹۸ به ریاست عباس رضایی استاندار، قدرت الله نوروزی شهردار و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال ۹۸ به ریاست عباس رضایی استاندار، قدرت الله نوروزی شهردار، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی استان، فرمانداران و مسئولان اصفهان بعد ازظهر  امروز -شنبه۲۲تیرماه - در سالن شهروند آغاز شد.

بازرسی در کنار مدیران عامل است

سید محمدمهدی طباطبائی مهریزی بازرس کل استان اصفهان در دومین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال ۹۸ اظهار کرد: تلاش ما  این است که چگونه می شود به مجموعه مدیران محترم و دستگاه های اجرایی برای انجام دقیق تر و شفاف تر وظایفشان کمک کنیم.

وی افزود: آن چه را که ما مطالبه می کنیم در راستای سیاست‌های کلان کشور و فرمایشات رهبری و مسئولان ارشد کشور است. قوانین بالا دستی نیز همین موارد را مطالبه می‌کند. 

بازرس کل استان اصفهان در قالب تذکراتی به مدیران استان ادامه داد: بحث ضرورت جذب به موقع  اعتبارات و اسناد خزانه و پرهیز از تهیه و تنظیم صورت وضعیت های صوری، خودداری از تشریفات مگر در موارد خاص و دارای محدودیت مد نظر قانون گذار، لزوم اخذ مجوز های قانونی از جمله پروانه ساختمان قبل از احداث پروژه ها به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی از  جمله کمیسیون ماده ۱۰۰، لزوم حساسیت بیشتر و دقت بیشتر واحد های  بازرسی دستگاه های اجرایی نسبت به پیگیری و صیانت از حقوق دولت و حقوق عمومی، بررسی ظرفیت ها و ایجاد ظرفیت های جدید از موضوعاتی است که در مبحث های اهلیت سرمایه گذار  و حمایت های دولت و تلاش های استاندار قابل تقدیر است، اما در بحث خروجی و رونق تولید نتیجه مثبتی نداشته است و مدیران باید توجه جدی به حوزه پیشگیری از تصرف و تغییر کاربری و تخریب اراضی توسط مراجع متولی داشته باشند.

وی تاکید کرد: بازرسی در کنار مدیران عامل است و به این نحو القا نشود که بازرسی در مقابل مدیران هستند، همانطوری که مدیران سرمایه های نظام هستند و قطعا حفظ سرمایه از اوجب واجبات تلقی می شود. اینکه بعضا مطرح است که  بازرسی باعث کاهش جسارت است حداقل در مورد دستگاه های بازرسی استان صدق نمی کند، زیرا در حوزه‌ی بازرسی استان تلاش بر این است که مشاور امین و بدون چشم داشتی در کنار مدیران باشیم.

مدیران قوی باعث اقتدار استان هستند

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ضمن تبریک میلاد امام هشتم اظهار کرد: سابقه استان اصفهان در ابعاد مختلف می طلبد که در سطح مطلوبی قرار گیرد.

وی افزود: مدیریت قوی در استان اصفهان اقتدار استان را در پی خواهد داشت، هرچه مدیران استان قوی تر و پا به کار مسائل باشند نقش اساسی در اقتدار استان ایفا می کنند.

سالک در قالب نکته ای  پیرامون جذب سرمایه ها برای استان خطاب به استاندار اصفهان گفت: مجلس در این موضوع ورود کرد و چند قانون را  مطرح کرد، قانون منع رشدملی، قانون اقتصاد مقاومتی و بالاخره تصمیم به عهده استانداران قرار گرفته است و می تواند برای مقابله با بروکراسی، وقت کشی و موانعی که ایجاد می شود  فضا را آماد کنند، اصفهان مدت ها گرفتار سرمایه گریزی بوده اما اخیرا اقدامات خوبی از سمت استانداری شکل گرفته و جاذبه ای ایجاد شده است. زیرا اصفهان ظرفیت های بسیار بالای در منابع مختلف دارد.

سالک در ادامه پیرامون آسیب شناسی وضعیت واحدهای صنعتی گفت: اگر آسیب شناسی در واحدهای صنعتی داشته باشیم شاهد تعطیلی برخی و فعالیت کمتر از ظرفیت شماری دیگر آن ها و زیر ظرفیت خود فعالیت می کند و برخی از آن ها خود را حفظ کردند که تعطیل نشوند که رعایت این مسئله توسط مدیران مهم است.

وی پیرامون بحث نقدینگی در کشور گفت: حدود ۱۸هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که برای تولید و ایجاداشتغال هدایت نمی شود و باید به این مسئله توجه شود.

لزوم برخورد جدی با بی بندباری و بی حجابی در برخی ادارات

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مباحث آب اصفهان تاکید کرد: سامانه ای دوم آب اصفهان باید به نتیجه رسد زیرا مباحث قطع آب شرب باعث نگرانی و اعتراض مردم شده است ما همواره شاهد تلاش مسئولان در این زمینه هستیم اما این مسئله می تواندبه نحوی با استفاده از ظرفیت های داخلی برطرف شود.

وی ادامه داد: از استاندار اصفهان درخواست دارم تیمی را جهت نظارت بر روند عملیات عمرانی تونل سوم تعریف کند و همچنین بر ساماندهی رودخانه زاینده که تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده نیازمند است.

سالک پیرامون مسائل فرهنگی، بی بندوباری  و بی حجابی گفت: در بعضی از ادارات و مجامع نیازمند برخورد جدی با این مسائل هستیم، اگر  بدحجابی و بی حجابی در نسل جوان بیشتر شود، مشکلاتی در زمینه های مختلف پدید خواهد آمد. همچنین این مشکلات نیاز مند آسیب شناسی در عرصه های مختلف مانند خانه های زیر زمینی و فسادهای پنهان است.

وی با اشاره به آسیب های حاشیه نشینی در اصفهان خاطر نشان کرد: حاشیه نشینی در اصفهان باعث آسیب های فراوانی از جمله ایجاد باندهای سرقت است که همین موضوع باعث افزایش سرقت در سطح شهر شده؛ در هفته های گذشته شاهد چندین مورد سرقت گوشی همراه در نقاط مختلف شهر بودیم البته باید فقر زدایی و ایجا اشتغال کرد تا میزان این ناهنجاری ها کاهش پیدا کند اما نباید از حاشیه نشینی غافل شد چراکه مشکلات فراوانی را در شهر ایجاد کرده است.

کد خبر 382310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.