۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
پمپ بنزینی برای استراحت!

در شهر آمستردام، طراحان، یک پمپ بنزین متروک را به فضای عمومی زیبایی تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده مجدد و تبدیل زیرساخت‌های قدیمی به فضاهای عمومی برای مردم یک شهر همیشه نظر طراحان و معماران را به خود جلب کرده است. پروژه‌های زیادی در سراسر دنیا انجام شده است که در آن معماران فضاهای متروک را به مکان‌هایی جدید تبدیل کرده‌اند. به عنوان مثال، طراحان یک پمپ بنزین رها شده در مرکز فرهنگی شهر آمستردام را به عنوان فضای عمومی خدمات‌رسان برای ساکنان این شهر بهره گرفته‌اند.

تلفیق لامپ‌های ال‌ای‌دی رنگارنگ و بافت مکعبی سقف یک پمپ بنزین متروکه، منظره‌ای شبیه به تنوع رنگ آسمان هلند، آسمانی با ۲۰ اتمسفر متفاوت شامل طلوع آفتاب، طوفان‌های پی‌درپی و آسمان‌های ابری را در ذهن بازدیدکنندگان شکل می‌دهد. نکته جالب توجه در مورد فضای عمومی جدید این است که پمپ‌های گاز همچنان در جای خود باقی‌ مانده است و همانند تفرجگاهی با فروشگاه‌های مختلف به روی عموم مردم باز است.

صندلی‌های راحتی که در پمپ بنزین و زیر لامپ‌های ال‌ای‌دی نصب شده است چشم‌اندازی بی‌نظیر برای استراحت در یک مکان دنج و تقریبا سورئال برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. یافتن چنین مکانیر که تقریبا به عنوان یک فضای عمومی سنتی عمل می‌کند در تمام شهر آمستردام غیرممکن است.  

فضای عمومی جدید Roze Tanker  نام گرفت و توسط یک موسسه توسعه و حمایت از پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی اداره می‌شود. این فضا میزبان برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، موسیقی‌های زنده‌، کلاس‌های ورزشی نظیر یوگا و حتی مراسمات مذهبی است. 

کد خبر 382306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.