حمایت نظری از کمپین "به جای پلاستیک"

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن حمایت از کمپین "به جای پلاستیک" بر ضرورت کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های شهروند و میادین تره‌بار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری شورا همزمان با روز بدون پلاستیک در اینستاگرام خود نوشت: "حتی اگر آمارهای غیررسمی از تولید پسماند در جهان را نادیده بگیریم، آمارهای رسمی نیز به قدری نگران کننده است که همه ما باید از همین لحظه فکری به حال آن کنیم. هر چقدر دیرتر اقدام کنیم، برای جبران مسیری دشوارتر درپیش خواهیم داشت. واقعیت این است که ما آدم‌ها تبدیل به کارخانه‌های خطرناک تولید پسماند شده‌ایم. پسماندهایی که متاسفانه طی بیش از یک قرن اخیر، "پلاستیک" رشد چشم‌گیری در میان آن داشته است.

امروز روز بدون پلاستیک بود. روزی که برای توجه به آثار و پیامدهای خطرناک مصرف بی‌رویه پلاستیک و زباله‌های ناشی از آن نام‌گذاری شده است. روزی که لازم است در کشور ما بیشتر جدی گرفته شود، چراکه سرانه تولید پسماند پلاستیکی در میان شهروندان ایرانی و به‌خصوص آنها که ساکن کلانشهرهایی مانند تهران هستند، بسیار بیشتر از میانگین جهانی است.

در کنار مسئولانی که باید پیگیر وضع قوانین و مقررات و نیز اجرای درست مصوبات برای کاهش مصرف پلاستیک و فرآورده‌های آن باشند، لازم است همه شهروندان نسبت به آینده فرزندان خود احساس مسئولیت کرده و در نحوه مصرف پلاستیک در زندگی روزمره بازنگری کنند.

بنده پی‌گیر خواهم شد تا مصرف پلاستیک حداقل در زیرمجموعه‌های شهرداری تهران، نظیر سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند به حداقل برسد، اما از شهروندان هم می‌خواهم به پویش به جای پلاستیک پیوسته و تجربیات خود از موارد جایگزین پلاستیک در زندگی روزمره خود را با هشتگ  به جای پلاستیک با دیگران به اشتراک بگذارند."

کد خبر 382305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.