پاریس جنگل می‌شود!

مکان‌های تاریخی و باارزش شهر پاریس، میزبان جنگل‌های شهری جدید خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پاریس در نظر دارد در برخی از مناطق تاریخی و باارزش این شهر، مکان‌هایی جنگل مانند، سرشار از گیاهان و درختان، پرورش دهد. هدف از انجام این پروژه نه تنها تغییر نگرش معماران نسبت به میراث معماری شهر است، بلکه با پرورش درختان شرایط اقلیمی شهر نیز بهبود خواهد یافت.

نهالکاری‌های جدید بخشی از یک طرح قبلی برای ایجاد "جزایر باطراوت" به شمار می‌رود که این جزایر فضاهایی سبز برای متعادل کردن اثرات گرما در شهر فراهم می‌آورد. در واقع با انجام این پروژه نه تنها میزان گل‌وگیاه در سراسر  شهر افزایش پیدا می‌کند، بلکه مسئولان پایتخت فرانسه را به تصمیم‌گیری هوشمندانه در خصوص زیباسازی میراث معماری شهر یاری می‌دهد.

اگرچه استفاده از کلمه "جنگل" برای فضاهای سبزکوچکی که قرار است در شهر پاریس ایجاد شود، نوعی اغراق به شمار می‌رود با این حال، اگر مسئولان بخواهند به هدف بلندپروازانه خود مبنی بر پوشش ۵۰ درصد از شهر با گل و گیاه تا سال ۲۰۳۰ دست یابند، آنگاه مفهوم جنگل برای پایتخت فرانسه معنادار خواهد بود. مسئولان در طراحی خود در نظر دارند میدان مقابل شهرداری پاریس را به جنگل کاج تبدیل کنند. ساخت چشم انداز وسیعی از شکوفه‌های گیلاس در تپه‌های پشت ساختمان اپرای شهر نیز بخشی از این پروژه کلان است. علاوه بر این، میدان مقابل ایستگاه قطار گار دو لیون (Gare de Lyon) به یک باغ جنگلی تبدیل خواهد شد و یکی از دو مسیر تاکسیرانی در دو طرف رودخانه سین جای خود را به بوته‌زاری زیبا خواهد داد.

شهردار پاریس ادعا می‌کند که با تدابیر خود ترافیک شهر را به میزان پنج درصد در سال کاهش داده است، اگرچه کاهش ترافیک اقدامی تکراری است که توسط بسیاری از شهرداران در سراسر دنیا انجام می‌شود، بااین حال استفاده از بوته‌زارها، جایگزین کردن باغچه‌های کوچک در فضای پارک خودروها، آراستن فضاهای سبز جدید با موزائیک‌های زیبا، بازسازی و گسترش فضای سبز در اطراف برج ایفل و تغییر محیط مدارس برای جذب آب باران بر موفقیت شهردار پاریس می‌افزاید.

شاید در نگاه اول، زیباسازی فضا اطراف مکان‌های تاریخی و باارزش پایتخت فرانسه، نظیر ساختمان اپرا و برج ایفل خیلی ضروری به نظر نرسد، زیرا شکوه و عظمت خاص این مکان‌ها، بدون استفاده از طرح زیباسازی جدید نیز، در سراسر دنیا شهرت دارد و چشم هر بیننده‌ای را به مدت طولانی به خود خیره نگه می‌دارد، با این وجود، پوشش شهر در چمن‌زار و بوته‌های سبز، یک رویکرد قدیمی در شهر پاریس است که در اقدام جدید شهردار، این سنت ارزشمند زنده نگه داشته می‌شود.   

کد خبر 382298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.