سند ۲۰۲۰ به دنبال تعامل اصفهان با دیگر کشورها است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی اصفهان گفت: تنظیم سند ۲۰۲۰ برای اصفهان زمینه رسیدن به افق‌های روشن بزرگتری را فراهم می‌کند، اصفهان به دنبال دریچه‌ای است تا با دنیای بیرون از خود تعامل بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک با حضور هیئت اعزامی کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری شانگهای و اعضا شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: ایران و چین زمینه‌های مشترک سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری دارند که قدمتی چند هزارساله دارد و نمونه آن وجود جاده ابریشم است.

وی با اشاره به وجود زمینه‌های فرهنگی بسیار بین دو کشور، افزود: همه این زمینه‌های مشترک می‌تواند موجبات همکاری دو کشور را فراهم کند، مردم ایران اهل مطالعه هستند و در مورد شهرهای چین مطالعات تاریخی خوبی دارند که امیدوارم این دغدغه شناخت دیگر کشورها و به خصوص ایران در مردم چین هم وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تصور  می‌کنیم اطلاعات چندانی از مردم و کشور ایران به مردم چین داده نشده که لازم است در این زمینه فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد تا مردم شانگهای و چین پتانسیل‌های بسیارقوی ایران و اصفهان را بشناسند.

وی با اشاره به تنظیم سند ۲۰۲۰ برای اصفهان افزود: این سند زمینه رسیدن به افق‌های روشن بزرگتری را فراهم می‌کند و اصفهان به دنبال دریچه‌ای است تا با دنیای بیرون از خود تعامل بیشتری داشته باشد و امیدواریم بیشترین تعامل ما در خصوص رسیدن به این چشم‌انداز با کشور چین باشد.

محمدی با ابراز علاقمندی در تبادل تجارب در مورد مسائل اجتماعی و زیست محیطی اظهارکرد: انتظار داریم با همه شهرهای مهم دنیا به خصوص شهر شانگهای ارتباط قوی و گسترده‌ای درحوزه‌های تجاری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی داشته باشیم.

کد خبر 382296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.