لغو ویزا برای چینی‌ها زمینه ارتباط بیشتر با اصفهان را مهیا می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارتباط اصفهان بیشتر با شرکت‌های صنعتی شانگهای بوده است، گفت: بنابر تصمیم دولت ایران لزوم داشتن روادید برای ورود اتباع چینی به ایران لغو شده و چینی‌ها می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند که این امر موقعیت خوبی برای افزایش مبادلات اقتصادی و گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک با حضور هیئت اعزامی کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری شانگهای و اعضای شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: دو کشور باستانی چین و ایران در طول تاریخ دارای علایق مشترک بسیاری هستند و در همه آثار تاریخی دو کشور تأثیرات این اشتراکات فرهنگی را می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر دوره‌ تاریخی است که ارتباطات این دو کشور به صورت قوی وجود نداشته باشد، افزود: به نظر می‌رسد این سابقه تاریخی ارتباطات بین دو کشور همچون میراثی برای ما است، وظیفه ما حفظ و تقویت آن است و مطمئن هستیم که شما هم علاقمند به گسترش این ارتباطات هستید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه باید این ارتباطات شکل خاص خود را در پیش بگیرد، تصریح کرد: مردم ایران و خصوصاً شهر اصفهان به لحاظ سابقه تاریخی علاقمندی بسیاری برای بازدید از چین دارند ایرانیانی که به چین سفرکرده‌اند از میراث فرهنگی این کشور تعاریف زیادی داشته‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور چین به عنوان یک کشور آسیایی اظهار کرد: آخرین پروژه شهری که با همکاری کشور چین انجام دادیم، پروژه متروی اصفهان بود، همچنین علاقمندیم همکاری‌های بیشتری شامل توسعه خطوط مترو، احداث تراموا و اتوبوس برقی را با کشور چین داشته باشیم.

معین با تأکید بر وجود شرایط تحریمی ناعادلانه درخصوص ایران گفت: متأسفانه تصمیمات غیرعادلانه‌ای همچون تحریم‌ها درباره ایران گرفته شد که برخی روابط با دیگر کشورها را دچار مشکل کرد اما مطمئن هستیم که اراده ملت‌ها برای ارتباطات خوب و سازنده بیشتر از شرایط تحریمی است.

وی با ابراز علاقمندی  به توسعه روابط سازنده و خوب شهراصفهان با شهرهای چین تصریح کرد: اصفهان جزء اولین شهرهایی است که با شهر شی‌ئین رابطه خواهرخواندگی برقرار کرد و این به دلیل سابقه فرهنگی و تاریخی این دو شهر است.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین ارتباط را اصفهان با شرکت‌های صنعتی شانگهای داشته است، افزود: بنابر تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران لزوم داشتن روادید و ویزا برای ورود اتباع چینی به ایران لغو شده است و چینی‌ها می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند که این امر موقعیت خوبی برای افزایش مبادلات اقتصادی و گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه اگر چه اصفهان پایتخت ایران نیست، اما از نظر گردشگری و صنعتی اهمیت بسیاری در ایران دارد، تصریح کرد: اصفهان با داشتن ۵.۵ میلیون نفر شهروند، پرجمعیت‌ترین استان کشور است و امکانات توسعه روابط بیشتر با شانگهای در آن فراهم است و آماده اقدامات لازم برای گسترش این روابط هستیم.

کد خبر 382288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    امیدوارم برای ژاپنی ها هم لغو روادید یکطرفه انجام شود. توریست های ژاپنی به اصفهان بیشتر سفر کنند.