صنایع دستی اصفهان ظرفیت خوبی برای ارتباط با شانگهای است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان جزء شهرهای خلاق درصنایع دستی است، بیش از ۱۹۷ رشته صنایع دستی در این شهر وجود دارد که دراین زمینه می تواند ارتباطات خوبی با شهر شانگهای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک با حضور هیئت اعزامی کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری شانگهای و اعضای شورای شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان جزء شهرهای خلاق درصنایع دستی است  و بیش از ۱۹۷ رشته صنایع دستی در این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به متمایز بودن اصفهان به دلیل آثار تاریخی و صنایع دستی گسترده، افزود: علاقمندیم با شانگهای روابط اقتصادی خوبی برقرار کنیم که وجود این آثار تاریخی و صنایع دستی ارزشمند و گرانبها می‌تواند خود زمینه چنین ارتباطاتی را مهیا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در کنفرانس بین‌المللی شهرهای خلاق یونسکو که  ۳۷ شهر عضو آن هستند، درخواست داشتیم که اصفهان بتواند ریاست آن را به عهده بگیرد، همچنین وجود جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در اصفهان دلیل دیگری بر اهمیت این شهر است.

وی با اشاره به حضور دبیرخانه دائمی جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان گفت: این جشنواره بین کشورهای دنیا جایگاه خوبی دارد و برای آنها شناخته شده است که امسال در ۲۸ مرداد جشنواره شروع می‌شود و یکی از بخش‌های آن اکران فیلم‌های کودکان کشورهای جاده ابریشم است.

روشن با تأکید بر اینکه اصفهان شهر دوستدار کودک است، گفت: تلاش می‌کنیم اصفهان به عنوان قطب فرهنگی کودک و نوجوان مطرح شود و به دنبال این هستیم که ازطرف یونیسف اصفهان را شهر دوستدار کودک معرفی کنیم و امیدوارم بتوانیم با شهر شانگهای هم ارتباطات خوبی داشته باشیم.

کد خبر 382286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.