شوراهای منتخب دانش‌آموزی کشور در اصفهان تجلیل می‌شوند

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برنامه کشوری تجلیل از شوراهای دانش‌آموزی به میزبانی استان اصفهان تا سوم مردادماه امسال برگزار می‌شود.

مرتضی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزبانی اصفهان تا سوم مرداد ماه برای تجلیل از شوراهای برتر دانش آموزی استان‌ها در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اظهار کرد: با توجه به رسالت آموزش و پرورش تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس با هدف تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است و امسال از ۳۱ تیرماه تا سوم مرداد ماه استان اصفهان میزبانی شوراهای دنش آموزی پسر منتخب کشور و تجلیل از آنها را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی باعث رشد اجتماعی مدارس می‌شود، گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه تقویت و توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی و مشارکت دانش آموزان در پیشرفت آینده کشور مؤثر است، وزارت آموزش و پرورش به رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان نظر دارد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه توانمندسازی و مهارت آموزی منتخبان شورای دانش‌آموزی است و تجلیل از شورای دانش‌آموزی و تقدیر از استان‌های برتر این بخش در حمایت از شورای دانش‌آموزی مدارس است.

وی افزود: محتوا و برنامه‌های خاصی تدارک دیده شده و با ارائه کارگاه‌های مهارتی، حقوق شهروندی، امداد و نجات، پرسش و پاسخ با مسئولین، نقد و بررسی شورای دانش آموزان با فوق برنامه‌ها و بازدیدهایی در سطح شهر انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان در حوزه فعالیت شورای دانش‌آموزی جزء استان‌های برتر است، تصریح کرد: شورای دانش‌آموزی رکن مدارس است و اکنون قریب به ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز استان اصفهان عضو شورای دانش آموزی در بیش از پنج هزار واحد آموزشی هستند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وظیفه شورای دانش آموزی در مدارس اظهار کرد: مشورت و کمک به مسئولان مدرسه در امور اجرایی  مثل برنامه صبحگاه مدارس، کتابخانه و انتظامات مدارس و کمک فکری در سطح هر مدرسه از وظایف منتخبان دانش‌آموزان است.

وی تعداد افراد حاضردر شورای مدارس را  بین پنج تا ۱۱ نفر در نوسان اعلام کرد و گفت: این افراد به مدیر مدرسه و معاونان در امور جاری مدرسه کمک می‌کنند و در واقع مسئولیت بعضی از کارها را برعهده دارند.

شکری با بیان اینکه انتخاب شوراهای دانش آموزی معمولاً در آبان ماه انجام می‌شود، گفت: دانش‌آموزان هر مدرسه‌ای بنا به صلاحیت‌هایی که دارند برای شوراهای دانش‌آموزی کاندید می‌شوند و با رأی گیری از کل دانش‌آموزان هر مدرسه منتخبین برای شوراها گزینش می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتخاب این شوراها در مدارس آبان ماه هر سال است و با نهایی شدن دانش آموزان منتخب تا آخر اردیبهشت در امور مدرسه، برنامه صبحگاهی، نمازخانه، امر آزمایشگاه، کارگاه‌ها و اردوهای دانش آموزی تمرین مسئولیت را می‌آموزند.

کد خبر 382282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.