معرفی شهرضا به عنوان قطب تولید سفال استان

شهرضا_نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرضا به عنوان قطب تولیدی سفال استان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری این شهرستان به عنوان شهر ملی سفال، اظهار کرد: شهرضا از گذشته تاکنون در عرصه تولید سفال از جایگاه قابل قبولی برخوردار بوده و در میان هنرمندان این رشته شناخته شده است.

وی با بیان اینکه شهرضا به عنوان قطب اصلی و مرکز تولید سفال استان اصفهان معرفی می‌شود، عنوان کرد: مراکز تولید سفال در این شهرستان ایجاد و علاقه‌مندان به فراگیری این رشته از سراسر استان به این شهرستان می‌آیند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه کارگاه‌های تولید سفال در شهرضا، خاطرنشان کرد: از امکانات و تجارب سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این زمینه استفاده و مراکز آموزش سفالگری این شهرستان تجهیز می‌شود.

محمودی با بیان اینکه دهاقان به عنوان شهر سازه‌های گلخانه‌ای کشور معرفی می‌شود، تصریح کرد: با تجهیز مراکز کارگاهی و آموزشی این شاخه کشاورزی در این شهرستان، همه متقاضیان آموزش و احداث گلخانه از سراسر استان به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تسهیلات دولتی در زمینه ایجاد اشتغال، اظهار کرد: رونق سفالگری و توسعه مراکز گلخانه‌ای و تجهیز مراکز آموزشی در این دو حوزه، سهم مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد منطقه دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیکاری از مهمترین معضلات کشور و از آن جمله شهرستان‌های حوزه انتخابیه است، باید از همه امکانات موجود برای ایجاد زمینه اشتغال افراد جویای کار استفاده شود. 

کد خبر 382276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.