بار ترافیک خیابان گلستان کاهش می‌یابد

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: احداث ادامه خیابان شهید احمدی به موازات خیابان گلستان و منتهی به بلوار بعثت با هدف کاهش بار ترافیکی خیابان گلستان در دستور کار این منطقه قرار گرفته است که تحقق این مهم نقش به سزایی در روان‌سازی ترافیک این محدوده دارد.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بخشی از ادامه خیابان شهید احمدی حدفاصل کوی کوثر تا بلوار بعثت آزادسازی شده است و بخشی دیگر به دلیل توافق نکردن با مالکان از طریق ماده هشت در حال پیگیری و در انتظار نظر کارشناسان است.

وی ادامه داد: ادامه خیابان شهید احمدی یک معبر اصلی به موازات خیابان گلستان است که می‌تواند به کاهش بار ترافیکی گلستان و این محدوده کمک کند چراکه بخشهایی از این خیابان در سال‌های گذشته احداث شده بود، اما استفاده‌ای جز دسترسی محلی نداشت.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای آزادسازی ۱۰ باب منزل مسکونی و زمین که مالکان حاضر به همکاری با شهرداری نشدند، اقداماتی برای اجرای ماده هشت انجام شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از خیابان‌هایی که امسال در دست آزادسازی است و امیدواریم روند اجرایی احداث آن نیز امسال آغاز شود، خیابان شهید رضازاده حدفاصل خیابان های گلستان و سعدی است که ۲۷ باب منزل مسکونی و زمین در مسیر احداث آن بوده و نیاز به آزادسازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی ادامه خیابان شهید رضازاده امسال به طور جدی در دستور کار منطقه هفت قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه بخشی از خیابان آزادسازی و تخریب شده بود بر همین اساس در چند ماه آینده در نظر داریم آزادسازی را به اتمام رسانده و تا پایان سال جاری خیابان شهید رضازاده را احداث کنیم.

شاطوری با بیان اینکه شهرداری منطقه هفت آماده توافق با مالکان و پرداخت هزینه ملک به صورت نقدی و یا طبق نظر مالکان به صورت معوض در قالب ملک است، گفت: پروسه توافق املاک در مسیر از سوی شهرداری در یک بازه زمانی انجام می‌شود که با توجه به تورم در بازار مسکن و قیمت مصالح ساختمانی مردم نگران کاهش ارزش ملک خود و توانایی نداشتن برای خرید خانه یا زمین جایگزین هستند؛ این موضوع سبب شده تا حصول توافق با مالکان در آزادسازی در زمان طولانی تری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در مورد اصلاح روند توافق شهرداری با مالکان، در جلسه مدیران مناطق با شهردار اصفهان مباحثی مطرح شده مبنی بر اینکه توافق در دوره کوتاه‌تری انجام و برخی مراحل حذف شود که در همین راستا طبق دستور شهردار اصفهان، امضاء توافقات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود تا از سرگردانی و بلاتکلیفی ارباب رجوع جلوگیری شود.

کد خبر 382268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.