۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
عشق آتشین نارنج‌ها

نارنج‌ها از راه می‌رسند و عطرشان زودتر در هوای سینه‌ات می‌پیچد و این ترش آتشین فقط یک میوه نیست؛ نارنج نماد عشق در داستان یوسف و زلیخا شد و در پس کوچه‌های شیراز برای زنده کردن خاطرات تاریخ زنده شد و مادر شد هر تابستان، تا عطرش در میان پس کوچه‌های ذهن کودکان جا بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه نارنج‌ها می‌رسند اکنون در گالری تام پابرجاست تا روزمرگی‌های زندگی زنان، عشق و کارشان را به تصویر بکشد. سیما شاهمرادی هنرمندی است که این عشق را به تصویر کشیده است. نارنج‌ها را در میان زندگی روزمره، در میان دستان زنان و همراه با عشق کشیده است و در پس تمام گرمای این آثار می‌توان عشق را دید.

او در مود این مجموعه می‌گوید: نارنج‌ها می‌رسند عنوان مجموعه‌ای است که از ابتدای کارهایم آن را انتخاب کردم، این تابلوها حالتی خاطره گونه و شاعرانه دارند و هر مخاطب  می تواند برداشت و دریافت خودش را از این آثار داشته باشد.

هنرمند مجموعه نارنج‌ها می‌رسند ادامه می‌دهد: علاقهٔ زیادی به طرح و فرم درخت مرکبات دارم. چرا که مرکبات را در ذهن خود الهام بخش می‌بینم و در پس زمینه ذهنم آن را نماد عشقی زنانه می دانم. در ۱۷ اثری که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته‌ام رنگی شبیه به رنگ کاغذهای قدیمی استفاده شده است. رنگی که کار را به گذشته سنجاق می‌کند. این آثار مرور گذشته است، مرور اتفاق‌هایی که در گذشته برای همیشه مانده است و تکرار شدنی نیست.

شاهمرادی در خصوص تکنیک استفاده شده در این آثار می‌گوید: تکنیک این آثار استفاده از کاغذهای پوستی است که با رنگ روغن رنگ شدند تا طرح قدیمی را داشته باشند و پس از آن به بوم متصل شده‌اند. در برخی از آثار کاغذ بریده شده و به صورت شفاف چسبیده شده تا حس و حال بهتری را انتقال دهد.

او در خصوص اثر فضایی در میانه نمایشگاه می‌گوید: آن چیدمان تجسمی از عناصری است که در تابلوها استفاده شده است. در هر تابلو عناصر ساده زندگی روزمره وجود دارد که هرکسی با آنها سرو کار دارد. هدفم از خلق این اثر بازتاب همان تابلوها به صورت سه بعدی برای درک و ایجاد ارتباط بهتر توسط مخاطب بود.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه تا هفتم مرداد ماه در گالری تام واقع در خیابان حکیم نظامی، کوچه ۱۹ برقرار است.

کد خبر 382256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.