۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
میوه‌ای برای لطافت پوست

هلو، لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و ماده اصلی بسیاری از لوازم آرایشی و کرم‌های محافظت از پوست محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هلو یکی از میوه‌های گوشتی و آبدار فصل تابستان است که منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن محسوب می‌شود. این میوه دوست‌داشتنی سرشار از فیبر، اسید اسکوربیک، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، مس، منیزیم، فسفر و ویتامین‌های A، E، C و گروه B است. علاوه بر این هلو  دارای ترکیبات ضدسرطان و ضدتومور است که در مقابله با انواع سرطان‌های روده، معده، ریه و سینه مؤثر بوده و بدون آسیب واردکردن به سلول‌های سالم، باعث تخریب و پیشگیری از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود.

وجود ویتامین‌های گوناگون و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در این میوه تابستانی باعث می‌شود که مصرف آن به عنوان سدی محکم در برابر انواع عفونت‌ها و آسیب‌ها در بدن عمل کند. از آنجا که هلو سرشار از مواد معدنی بسیار و تمامی ویتامین‌های ضروری است به حذف سلول‌های مرده پوست و لطافت آن کمک کرده و بسیاری از مشکلات پوستی نظیر لک‌ها را از بین می‌برد. این میوه، ماده اصلی بسیاری از لوازم آرایشی و کرم‌های محافظت از پوست محسوب می‌شود؛ فلاونوئیدهای هلو از پوست افراد در برابر صدمات نور خورشید محافظت می‌کند.

وجود فیبر فراوان در این میوه جادویی باعث می‌شود که مصرف آن راهکاری مؤثر در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع یک باشد. همچنین فیبر  هلو با جذب آب اضافی از بروز اختلالات معده و حرکات نامنظم روده‌ها پیشگیری و به سلامت عمومی دستگاه گوارش کمک می‌کند. منیزیم موجود در هلو نیز با تأثیر مثبت بر عملکرد سیستم عصبی و حفظ تعادل آن، موجب کاهش علائم عصبی می‌شود و در بهبود افسردگی شدید، نقش بسزایی دارد.

از ویژگی‌های دیگر این میوه لذیذ می‌توان به خاصیت ضدپیری، سم‌زدایی کبد و کلیه‌ها، ارتقای سلامت سلول، تقویت استخوان‌ها، حفظ سلامت دندان‌ها و حفظ سلامت مغز اشاره کرد. بررسی‌های محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که در پوست و گوشت هلو، ترکیبات فنولی یافت می‌شود که از کلسترول بد خون می‌کاهد و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. بنابراین با مصرف این میوه، سلامت قلب و عروق افراد بهبود بافته و از ابتلا به بیماری‌های قلبی مصون می‌مانند.

کد خبر 382249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.