دست‌ خالی اصفهانی‌ها برای لیگ نوزدهم

در شرایطی که به زمان آغاز رقابت‌های لیگ نوزدهم فوتبال ایران نزدیک می‌شویم شرایط برای دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن آنچنان مساعد نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا هرچند که به خاطر تهدید سازمان لیگ مبنی بر تجهیز سریع استادیوم‌های ورزشی لیگ برتر هنوز خبری از انجام قرعه‌کشی و اعلام زمان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نیست ولی به هر حال همه تیم‌های حاضر در لیگ نوزدهم کم کم آماده حضور در این رقابت‌ها می‌شوند و این روزها بازار برگزاری اردوهای داخلی و خارجی به شدت داغ است.

پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی به عنوان ۳ تیم ثروتمند و مدعی در این فصل سرمربیان خودشان را تغییر داده‌اند و به همین خاطر با کادری جدید به دنبال کسب موفقیت در لیگ آینده هستند. اما در این بین فوتبال اصفهان بعد از نایب قهرمانی سپاهان در فصل گذشته این‌بار هم به مانند ۱۸ دوره قبل با دو نماینده راهی لیگ برتر فوتبال ایران خواهد شد و خیلی از هواداران دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در این فکر به سر می‌برند که تیم‌های محبوبشان قرار است در لیگ نوزدهم چه عملکردی از خود نشان دهند.

به هر حال در لیگی که رقابت تا هفته‌های پایانی ادامه دارد تیم‌هایی موفق خواهند بود که در فصل نقل و انتقالات از رقبای خود عملکرد بهتری داشته باشند و در این بین اگر تیمی کوتاه بیاید بدون شک در طول فصل ضربه آن را خواهد خورد.

اما نگاهی اجمالی به وضعیت دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن نشان می‌دهد که اصفهانی‌ها آنطور که باید و شاید نتوانسته‌اند مهیای حضور در لیگ نوزدهم شوند و این مسئله هواداران هر دو تیم را به شدت نگران کرده است.

از یک طرف در شرایطی که با فروکش کردن مشکلات بین مدیبرعامل و هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن شرایط در این یک‌ماه اخیر به مرز آرامش و ثبات نزدیک شده بود انتشار خبر کاهش بودجه باشگاه دوباره ذوب‌آهن را به صدر اخبار رسانه‌ها برد و سعید آذری را هم در اینستاگرام دست به قلم کرد.

مجمع سهامداران بودجه کل تیم فوتبال ذوب‌آهن برای فصل آینده را ۲۵ میلیارد تومان تعیین کرده که در مقایسه با ارقامی که در بحث تیمداری ورزشی در فوتبال ما مطرح می‌شود عددی بسیار عجیب و غریب است. ذوب‌آهن از دهه هفتاد تا به امروز در کنار سپاهان پرچمدار حمایت از فوتبال و رشته‌های منهای فوتبالی مثل وزنه‌برداری، بسکتبال، والیبال، هندبال و والیبال نشسته بوده و در رده بانوان هم تیم‌های ورزشی بسیار زیادی توسط ذوب‌آهن مورد حمایت قرار گرفته‌اند. این مسئله همراه با کسب عناوین قهرمانی متعددی بوده و در حقیقت ذوب‌آهن پولش را هدر نداده است. ولی مشخص نیست که چرا به یکباره در زمانی‌که ذوب‌آهن احتیاج به حمایت دارد اینطور با بی مهری داخلی روبرو می‌شود و حتی این احتمال وجود دارد که اهداف خاصی مثل استعفای مدیریت باشگاه مد نظر بعضی‌ها قرار داشته باشد.

در مورد سپاهان هم شاید نگرانی آنچنانی در مورد بودجه وجود نداشته باشد اما طلایی‌پوشان بعد از طوفان اولیه در فصل نقل و انتقالات حداقل در این یک ماه اخیر تیمی آرام و به خواب رفته بوده‌اند و کل فعالیت مجموعه باشگاه به تمدید قرارداد کی‌روس استنلی وابسته شده است. سپاهانی که در فصل گذشته رقیب اصلی پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی بود در این روزها هرچند به صورت منظم تمرینات خودش را برگزار می‌کند اما از لحاظ بازیکن و ستاره دست امیر قلعه‌نویی آنقدر باز نیست که بتوان از این تیم انتظار کسب یک عنوان قهرمانی داشت.

در فصلی که رقبای سپاهان تا دندان مسلح شده‌اند شاگردان امیر قلعه‌نویی باید با دستی تقریبا خالی‌تر از بقیه مدعیان وارد عرصه لیگ نوزدهم شوند و تنها یک اتفاق غیرمنتظره می‌تواند سپاهان را نسبت به قهرمانی در لیگ امسال امیدوار کند.

کد خبر 382241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    لیگ دولتی تیم های پایتخت و دیگر هیچ...