ورزشگاه‌های اصفهان می‌توانند میزبان خوبی در لیگ برتر باشند؟

فولادشهر و نقش جهان استادیوم‌های ورزشی استان اصفهان هستند که ایرادهای جزئی دارند و برطرف کردن این ایرادات تا قبل از شروع مسابقات نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش گزارشی مربوط به نواقص ورزشگاه های تیم های لیگ برتری بر روی خروجی یکی از رسانه های مطرح کشور قرار گرفت؛ که در این گزارش معایب  و معضلات ورزشگاه ها به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته بود. بر طبق گزارش ذکر شده ورزشگاه نقش جهان و فولادشهر که به عنوان ورزشگاه های میزبان تیم های سپاهان و ذوب آهن به سازمان لیگ معرفی شده اند؛ بدون عیب نیستند و برای ورزشگاه نقش جهان عیب‌هایی مثل خطرجانی در طبقه دوم، عدم ساماندهی پارکینگ و نیاز به نیروهای امنیتی بالا بدلیل گیت های ورودی متعدد ذکر شده است. برای ورشگاه فولاد شهر عیب‌هایی مثل وجود نداشت گیت های الکترونیک و دوربین های مدار بسته برایش مطرح شده است.

طبقه دوم نقش جهان ایمن است

مسعود تابش، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن انتقاد از رسانه‌ای که وجود خطر جانی در طبقه دوم نقش‌جهان را مطرح کرده است، اظهار کرد: وجود هرگونه خطر جانی در طبقه دوم ورزشگاه نقش‌جهان را شدیداً تکذیب می‌کنم؛ طبقه دوم نقش‌جهان کاملاً ایمن است. چند روز گذشته نمایندگانی از فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان که مهندس مهدی، مسئول صدور مجوز حرفه‌ای ورزشگاه‌ها نیز با آنان همراه بود، از نقش‌جهان بازدید کردند؛ هیچ‌کدام از ناظران صحبتی مبنی بر وجود خطر جانی در نقش‌جهان مطرح نکردند.

وی با تأکید بر وجود مشکلات جزئی در نقش‌جهان، خاطرنشان کرد: ورزشگاه نقش‌جهان هیچ مشکلی ندارد، باشگاه سپاهان از رسانه‌ای که موضوع وجود خطر جانی در طبقه دوم نقش جهان را منتشر کرده است شکایت خواهد کرد و این رسانه باید جوابگو باشد که به چه دلیل این برداشت را داشته است. خیلی از مشکلات نقش‌جهان برطرف شده است، مشکلات اندکی در رابطه با  میکسدزون، گیت‌های الکترونیکی، فروش اینترنتی بلیت و شماره‌گذاری صندلی‌ها باقی‌مانده است که در حال تلاش برای برطرف کردن این مسائل جزئی هستیم.

پتانسیل برگزاری بازی‌های ملی در نقش‌جهان

مدیرعامل باشگاه سپاهان با ابراز اینکه ورزشگاه نقش‌جهان پتانسیل برگزاری بازی‌های ملی را نیز دارد، اظهار کرد: باشگاه سپاهان اقدامات زیادی را در ورزشگاه نقش‌جهان انجام داده است؛ سه جاده برای دسترسی راحت‌تر به ورزشگاه ایجادشده است؛ پارکینگ‌هایی را اضافه کرده و نیم پله‌ها را نصب‌کرده‌ایم. نصب چادرهای طبقه دوم نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته و محوطه‌های خاکی اطراف ورزشگاه در حال آسفالت شدن است.

وی بابیان اینکه واگذار نشدن نقش‌جهان به فولاد مبارکه سنگ بزرگی جلوی پای سپاهان است، خاطرنشان کرد: قرارداد الکترونیکی کردن گیت‌ها،  اینترنتی شدن بلیت‌فروشی‌ها و شماره‌دار کردن صندلی‌ها با پیمانکاران منعقدشده است؛ ضمن اینکه قراردادی برای نصب دوربین‌های بیرون ورزشگاه نیز منعقدشده است و تمام عملیات اجرایی در شرف انجام است. ورزشگاه نقش‌جهان می‌تواند برگزارکننده بازی‌های ملی باشد. واگذار نشدن ورزشگاه نقش‌جهان به فولاد مبارکه یکی از مشکلات اساسی باشگاه در مورد نقش‌جهان است؛ زمانی که نقش‌جهان به فولاد مبارکه تحویل داده شود، این ورزشگاه به باشگاه سپاهان واگذار خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی بابت فراهم شدن مقدمات انتقال ورزشگاه نقش‌جهان به فولاد مبارکه، گفت: مقدمات انتقال نقش‌جهان به فولاد مبارکه فراهم‌شده است و فکر می‌کنم ظرف یکی دو هفته آینده این انتقال انجام خواهد شد؛ می‌توانم بگویم ورزشگاه نقش‌جهان از ۹۰ تا ۹۵ درصد ورزشگاه‌های ایران مجهزتر و مدرن‌تر است.

مسئولیت اتفاقات خارج از ورزشگاه  با ما نیست

اصغر نکویی، مدیر ورزشگاه نقش جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تکذیب وجود خطر جانی در طبقه دوم نقش جهان، اظهار کرد:  اکثر مشکلات ورزشگاه برطرف شده و مابقی مشکلات نیز در حال برطرف شدن است. هیچ مشکل جانی در طبقه دوم نقش جهان وجود ندارد کمی مشکل در راه پله ها وجود داشت که آنها نیز برطرف شده و طبقه دوم نقش جهان کاملا ایمن است.

وی با تاکید بر احداث پارکینگ جدید با راه های دسترسی متعدد، خاطر نشان کرد: پارکینگ اصلی ورزشگاه جوابگوی نیاز هواداران در بعضی بازی های خاص نبود اما در حال حاضر با ایجاد پارکینگ شرقی قسمت عمده ای از این مشکلات بر طرف شده و راه های دسترسی به پارکینگ جدید نیز از طرف جاده دولت آباد و بلوار فرزانگان ایجاد شده است.

مدیر ورزشگاه نقش جهان با تاکید بر حل مشکلات نقش جهان تا قبل از شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال در شهر اصفهان؛ گفت: اتفاقاتی که برای اتومیل هایی که در خارج از ورزشگاه می افتد مسئولیتش با ما نیست و البته در بقیه موارد داخل پارکینگ ها نیز یگان ویژه حضوری فعال دارد. نه تنها ورزشگاه نقش جهان بلکه اکثر ورزشگاهای سطح کشور نواقصی دارند و قول می‌دهیم تا قبل از شروع مسابقات لیگ که قرار است در اصفهان برگزار شود این مسائل جزنی برطرف شود؛ البته تا مهرماه به ما اجازه داده شده تا مشکلات برطرف شود.

نواقص جزئی در نقش جهان و فولادشهر

محمد سلطان حسینی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در رابطه با وجود نواقصی در ورزشگاه های فوتبال استان اصفهان، اظهار کرد: ورزشگاه نقش جهان مثل سایر استادیوم های کشور از جمله ورزشگاه فولادشهر و یادگار امام تبریز برای برگزاری مسبقات داخلی و خارجی نقص هایی را دارند که در جلسه چند روز گذشته ای که در تهران در همین رابطه داشتیم مطرح شد. دوربین مداربسته، شماره گذاری صندلی ها، گیت های ورودی از نواقصی بود که در جلسه ذکر شد؛ خوشبختانه باشگاه‌های اصفهانی در رابطه با رفع نواقص اقدامات خوبی از قبل شروع کرده اند و هم اکنون نیز در حال پیگیری رفع این نواقص جزئی هستند.

وی با انتقاد از رسانه ای که وجود خطر جانی در طبقه دوم نقش جهان را مطرح کرده است، گفت:  بررسی می‌کنیم  تا مشخص شود چه کسی یا رسانه ای وجود خطر جانی در طبقه دوم  نقش جهان را مطرح کرده است  . معمولا در اینگونه موارد باید از شورای فنی استان یا شورای فنی وزارت ورزش و جوانان به عنوان دو مرجع اساسی، نظر خواهی کرد ضمن اینکه ورزشگاه نقش جهان یک پروژه ملی است که توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی انجام شده است.

پیشنهاد شکایت از برخی رسانه‌ها

سلطان حسینی افزود: تمام اقدامات در پروژه ورزشگاه نقش جهان مورد تائید یگان ویژه و شورای تامین استان بوده و وجود خطر جانی در طبقه دوم نقش جهان کذب محض است؛ موضوع کذب بودن وجود خطر جانی در طبقه دوم نقش جهان را مسئولین باشگاه سپاهان و یا شرکت توسعه و تجهیز نیز تائید می‌کنند. برخی رسانه ها بدنبال ایجاد حاشیه برای باشگاه بزرگی مثل سپاهان هستند؛ بنظر بنده باشگاه سپاهان باید نسبت به شکایت از این رسانه بدلیل تشویش اذهان عمومی اقدام کند.

برطرف کردن مشکلات تا قبل از شروع مسابقات لیگ

احمد جمشیدی، سخنگوی باشگاه ذوب آهن در رابطه با نواقص استادیوم فولادشهر، اظهار کرد: ورزشگاه فولادشهر مشکلاتی جزئی دارد و ایراداتی که از ما گرفته شده که مطمئن باشید تا قبل از شروع بازی های لیگ برتر بر طرف خواهند شد. در این مرحله از مسابقات  لیگ قهرمانان آسیا بازی رفت و برگشت را در خارج از خانه خواهیم بود ؛ پس مشکلی در بازی ۱۴ مرداد برای ما ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازی های آتی ذوب آهن در لیگ قهرمانان خارج از خانه برگزار می شود، گفت: در صورت صعود تیم فوتبال ذوب آهن به مرحله بالاتر لیگ قهرمانان آسیا، با یکی از تیم های الاهلی یا الهلال عربستان روبرو می‌شویم  که باید در خارج از کشور به مصاف این تیم ها برویم. در حال انجام عملیات اجرایی در ضلع جنوبی هستیم و بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت در این قسمت داشته ایم.

خبرنگار ایمنا با محسن صالحی، مدیر ورزشگاه فولادشهر  در رابطه با وضعیت این ورزشگاه تماس گرفت که حاضر به مصاحبه نشد.

کد خبر 382226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.