شهرداری اصفهان میزبان «تماشا»

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: طرح «تماشا» در نخستین روز از آبان ماه سال‌جاری و همزمان با روز آمار و برنامه‌‎ریزی در اصفهان رونمایی خواهد شد.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: «تماشا» مخفف «تالار مانیتورینگ اطلاعات شهرهای ایران» است که اصفهان محوریت زیرساخت و راه اندازی آن را انجام داده است.

وی با بیان اینکه طرح تماشا مصوب کلانشهرهای کشور مبنی بر دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیاز شهرداری‌ها اعم از بودجه، جمعیت، میزان صدور پروانه ساختمانی و شاخص‌های مورد نظر در مدیریت شهری است.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تبادل اطلاعات بین کلانشهرها از طریق انتشار بولتن آماری سالانه انجام می‌شد، تصریح کرد: به دلیل نیاز به تبادل اطلاعات بیشتر و به‌روزتر  مقرر شد تبادل اطلاعات به صورت اینترنتی و تحت نرم‌افزاری که قادر به تولید گزارشهای مقایسهای باشد، جایگزین بولتن آماری شود.

وی ادامه داد: در واقع ۱۸۶ مورد اطلاعاتی در طرح تماشا بین کلانشهرهای کشور مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

فردانی گفت: علاوه بر ۱۸۶ قلم اطلاعاتی، امکان بهره برداری از بعضی شاخص‌های مصوب مورد نیاز مدیریت شهری که امکان مقایسه کلانشهر  را مهیا می‌کند، از طریق یک نرم افزار داشبوردساز تحت وب میسّر می‌شود.

کد خبر 382222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.