مناسبات علمی ایران و اروپا توسعه می‌یابد

کاشان_سفیر کشورمان در لندن گفت: مناسبات علمی میان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ایران و اروپا گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حمید بعیدی‌نژاد در جلسه بررسی راهکارهای توسعه مناسبات علمی دانشگاه کاشان با مراکز علمی انگلستان، اظهار کرد: وجود دانشمندان مطرح ایرانی در خارج از کشور یکی از زمینه‌های مناسب برای توسعه مبادلات علمی میان مراکز دانشگاهی ایران با دیگر کشورها است.

وی عنوان کرد: هموطنان ایرانی تمایل زیادی دارند تا به کشورشان خدمت کنند و سفارت ایران نیز  آماده است تا ارتباط مؤثری در این رابطه برقرار کند.

سفیر کشورمان در لندن اضافه کرد: اروپائی ها بر این باور هستند که مشکلات کنونی دیر یا زود برطرف می‌شود، بنابراین باید صبر کرد تا مزاحمت‌هایی که آمریکا برای همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا به‌ویژه در زمینه‌های علمی به وجود آورده است خاتمه یابد و سپس همکاری‌ها گسترش یابد.

بعیدی‌نژاد تأکید کرد: سفارت ایران حاضر است بسترهای لازم برای گسترش روابط علمی میان دانشگاه‌های ایرانی با مراکز علمی و تحقیقاتی اروپا را فراهم کند.

همچنین عباس زراعت، رییس دانشگاه کاشان نیز در این دیدار تصریح کرد: دانشگاه کاشان در میان سایر مراکز علمی داخل و خارج کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی افزود: زمینه‌های زیادی برای همکاری میان دانشگاه کاشان و مراکز علمی انگلیس و به‌ویژه دانشگاه آکسفورد وجود دارد که باید احصا و در مورد آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

رییس دانشگاه کاشان گفت: در این شهرستان پتانسیل‌های زیادی برای تحقیقات علمی وجود دارد که مورد توجه دانشمندان خارجی است و آنان تمایل دارند فعالیت‌های مشترکی با دانشگاه‌های ایران در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 382220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.