آثار و مستندات دولتخانه صفوی به رشته تحریر در آمده است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: دولتخانه صفوی یکی از پروژه‌‏های مهم شهر اصفهان به شمار می رود که تاکنون تعداد زیادی از طرح‌‏های آن به نتیجه رسیده است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح دولتخانه صفوی تاکنون مطالعات زیادی انجام و علاوه بر استفاده از مشاوران، اعتبارات زیادی هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر آثار و مستندات دولتخانه صفوی در قالب یک کتاب با عنوان «دولتخانه صفوی» به رشته تحریر در آمده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه‌های انجام شده در محدوده دولتخانه صفوی تاکنون شامل کف‌سازی میدان امام (ره)، کف‌سازی قسمتی از خیابان سپاه، کف‌سازی پیرامون مسجد امام(ره)، کف‌سازی چهار باغ عباسی، پیاده روسازی خیابان آمادگاه، احیا حمام خسروآقا، مرمت موزه هنرهای معاصر، تعویض نردههای چوبی خیابان استانداری، احیا پایه‌های ارگ جهان‌نما و محوطه‌سازی پیرامون کاخ هشت بهشت و پارک شهید رجایی است.

وی تاکید کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان برای انجام هر گونه اقدامی در دولتخانه صفوی هماهنگی لازم را با میراث فرهنگی انجام داده است.

فیض ادامه داد: اعتقاد داریم باید هویت و تاریخ را حفظ کنیم، از این رو برای اجرای تمام طرحهای دولتخانه صفوی برنامه‌ریزی و تحقق شده و نقشه راه به صورت دقیق بررسی شده اجرا میشود.

وی با بیان اینکه در سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان هیچ اعتقادی به انجام اقدامات غیرمعقول وجود ندارد و پروژههای تعریف شده در دولتخانه صفوی به مرور اجرایی خواهد شد، گفت: یکی از این پروژهها محور پیاده میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) است؛ در این محور کف فرش مسیر تعویض و به سبک قدیم با همان ضخامت و فرم اصلاح و بخش‌هایی از بدنه و سقف بازار نیز با همان شرایط مرمت و بازسازی میشود.

کد خبر 382218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.