توقف عاشقانه های خیابان و چهار سوی خیال در خانه هنرمندان

در هفته گذشته اتفاقات مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر رخ داد که در ایمنا می توانید مهمترین این اتفاقات را مرور کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،هفته گذشته باز هم یک تئاتر توقیف شد و چندین فیلم ایرانی به جشنواره های خارجی راه یافتند.در ادامه مشروح رویداد های فرهنگ و هنر هفته گذشته را میخوانید:

درگذشت مهین عظیما: مهین عظیما، هنرمند پیشکسوت نقاش،پس از تحمل دوره‌ای بیماری  سه شنبه هفته پیش،درگذشت. مهین عظیما (متولد آذر ۱۳۰۸) دوازدهمین زن دانشجوی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فارغ التحصیل رشته نقاشی بود. او همچنین نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی در ایران و کشورهایی مانند بلژیک، فرانسه، یوگسلاوی و ترکیه برپا کرده بود.

نمایشگاه سالانه انجمن مجسمه‌سازان در خانه هنرمندان ایران: ششمین نمایشگاه انجمن مجسمه‌سازان با عنوان "چهار سوی خیال" جمعه، ۲۱ تیر در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در این مجموعه بیش از ۲۰۰ اثر از ۱۶۰ هنرمند به نمایش درمی‌آید. ششمین نمایشگاه چهار سوی خیال تا ۴ مرداد همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان است.

دو فیلم ایرانی در یک جشنواره ایتالیایی: چهل ونهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان "جیفونی" در کشور ایتالیا امسال میزبان نمایش دو فیلم ایرانی "ضربه فنی" و "تور و ماهی" خواهد بود.این جشنواره،مهم ترین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دنیا میباشد.

چهار فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره ادمونتون کانادا: فیلم‌های کوتاه "کلاس رانندگی" ساخته مرضیه ریاحی، "خاکستری متمایل" ساخته اقبال شیرازی ثانی، "مگرالن" ساخته مریم زارعی (محصول مشترک ایران و کانادا) و مستند "دلبند" ساخته یاسر طالبی به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور خواهند داشت. این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کانادا و مورد تایید آکادمی اسکار است. بهترین فیلم کوتاه و بهترین انیمیشن جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

کاشان میزبان نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی: این دوره از جشنواره به دبیری داود فتحعلی‌بیگی در حالی برگزار می‌شود که افتتاحیه رسمی آن روز ۲۰ مردادماه همزمان با شب عید سعید قربان در شهر کاشان و در یکی از خانه‌های تاریخی این شهر خواهد بود. این رویداد در شهر کاشان با اجرای شبیه خوانی، آثار میدانی، صحنه ای، خیمه شب بازی و … در بعضی مکان‌های تاریخی این شهر مثل خانه نقلی، خانه احسان، میدان ولی سلطان و تیمچه امین‌الدوله در روزهای پس از افتتاحیه در کاشان دنبال می‌شود و جشنواره از روز ۲۱ مرداد به تهران منتقل شده و تا ۲۶ مرداد در نقاط مختلفی از پایتخت برگزار می‌شود.

توقیف عاشقانه های خیابان: نمایش عاشقانه های خیابان به کاگردان شهرام گیل آبادی که از اواخر خرداد ماه بر روی صحنه رفته بود،به دلیل عدم تطابق نسخه اجرا با نسخه بازبینی شده،توقیف شد.در این نمایش بازیگرانی چون ژاله صامتی،سیما تیرانداز و الهام پاوه نژاد به ایفای نقش پرداختند.

انتصاب دبیران علمی کتاب سال و جایزه جهانی کتاب: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه دبیران علمی سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را منصوب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد به عنوان دبیر علمی سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  منصوب گردید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حکمی احمدعلی حیدری را به عنوان دبیر علمی بیست و  هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال منصوب کرد.

کد خبر 382207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.