طلاق های صوری در سطح شهرستان نگران کننده است

برخوار – امام جمعه دولت آباد گفت : عدم موفقیت دشمن در زمینه جنگ اقتصادی، سبب شده در در جنگ سایبری فعال تر و در شبکه های مجازی جولان دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته شهر دولت آباد اظهار کرد: دشمن همراه با جنگ اقتصادی که به راه انداخته و استقامت مردم آنها را نا امید کرده در جنگ روانی و فرهنگی هم به شدّت فعالیت می کند.

وی گفت: شاید در فضای مجازی تصویری از منافقین در کشور آلبانی که پشت سیستم های کامپیوتری نشسته اند و مشغول تولید محتوی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند را دیده اید که بیش از ۱۵۰۰ نفر به طور شبانه روزی مشغول تولید محتوی حرفه ای علیه، اسلام، ولایت فقیه، حجاب، بزرگ نمائی مفاسد اقتصادی، خرافه نمائی مقدسات مذهبی، مراجع علما و روحانیت، بسیج، رسانه های انقلابی، نیروی انتظامی و حتی فیلم های ارزشی و مدیران جهادی هستند که اینها را در فضای مجازی پخش می کنند و دست به دست در گوشی های موبایل می چرخد.

امام جمعه مرکز شهرستان برخوار افزود : در ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ محمد بن سلمان با حضور مریم رجوی در عربستان، ۱۵۰ نفر متخصص و پژوهشگر را استخدام کردند که علیه هر آنچه که پیشرفت جمهوری اسلامی است محتوی و مطلب تولید کنند، اینها بخشی از دشمنی آشکاری است که علناً اعلام کرده اند و بخشهای دیگر و برنامه های دیگری دارند که علنی نکرده اند.

وی تصریح کرد: اینکه شما مسئله کشف حجاب را امسال بدتر از سال های گذشته می بینید که اتفاق می افتد بخاطر همین دسیسه افکنی های دشمن است، مردم باید آگاه و بیدار باشند که دشمن و دشمنان نظام در ذهن آنها اثر نگذارند و آنها را منحرف نکنند.

محمود آبادی گفت: در بحث بی حجابی و کشف حجاب علاوه بر دشمنی بیرونی، نفس سرکش انسان هم کمک می کند و به همراه دشمن قسم خورده که همان ابلیس باشد، دست به دست همدیگر می دهند و وضعیّت جامعه را این چنین اسفبار می کند.

وی با گرامی داشت هفته تأمین اجتماعی از تلاش های پرسنل خدوم و زحمت کش اداره تأمین اجتماعی شهرستان قدردانی کرد و گفت: در دیداری که با مسوولان اجتماعی شهرستان داشتیم، مطالبی را از برنامه ها و خدماتی که به ئمردم داشتند بیان کردند، که جای تشکر از زحمات این عزیزان را دارد.

خطیب جمعه دولت آباد در خصوص مشکل های تامین اجتماعی اظهار کرد: دو مطلب در سطح شهرستان نگران کننده است یکی طلاق های صوری و دیگری بیمه های بیکاری بدون جهت و اینکه فرد جایی دیگرکار کند و از بیمه بیکاری استفاده کند که هر دو این موارد اقدام خلاف قانون و کسب حرام است،  یعنی زن و شوهری که در ظاهر می روند طلاق می گیرند و از هم جدا می شوند بعد زن طلاق نامه خود را می برد به جهت اینکه از بیمه پدر خود استفاده کند در حالی که با شوهر خود دارد زندگی می کند، کار خلاف قانون و حرام است و طبق قانون مطلقه واقعی می تواند از حق بیمه پدر استفاده کند و طلاق صوری را شامل نمی شود به همین جهت حرام است و بی برکتی برای خانواده به ارمغان می آورد و فردای قیامت عذاب الهی را در پیش خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری هفته مالیات از ۱۶ تا ۲۳ تیر گفت: هر نظامی برای خدمات رسانی به مردم نیاز به بودجه و منابع مالی دارد، منابع مالی باید باشد تا هزینه های جاری مملکت، حقوق کارکنان، حقوق نیروهای مسلح، فراهم کردن تجهیزات دفاعی برای کشور صورت پذیرد و اکثر این کشورها این مخارج را از جیب مردم بیرون می کشند و برای مردم هزینه می کنند که همان مالیات نامگذاری شده است.

حجت الاسلام محمود آبادی افزود: در چهل سال گذشته چون درآمد و فروش خوبی در نفت داشتیم، چندان توجهی به دریافت مالیات نمی شد ولی در چند سال اخیر که برای فروش نفت دچار مشکل هستیم، طبیعی است که هزینه های مملکت از مردم تأمین شود و  اگر بخواهیم دشمنان اقتصاد ما را دچار مشکل نکنند باید اقتصادی داشته باشیم که وابسته به نفت نباشد یعنی همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تأکید دارند و برای کاهش وابستگی به فروش نفت نیاز داریم که مالیات از کسانی که شرایط را دارند دریافت کنیم.

وی گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی جهت دریافت مالیات صورت گرفته و رقم های دریافتی به واقعیت نزدیک شده است ولی متأسفانه فرار مالیاتی زیادی داریم و کسانی که در آمد بالا یی کسب می کنند فرار مالیاتی دارند و کسانی مثل کارمندان و اقشار ضعیف تا ریال آخر مالیات خود را می دهند و کسانی هم با درآمدهای کلان حتی  یک ریال مایات نمی دهند و برنامه سازمان مالیاتی به سمت و سوئی حرکت می کند که فرار مالیاتی کمتر شده است که این خود اقدامی است جهت عدم وابستگی به درآمد نفتی و امیدواریم همه نسبت به پرداخت مالیاتی که بعهده دارند تلاش کنند و در عمران و آبادانی کشور وظیفه خود را انجام دهند.

کد خبر 382186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.