استراتژی ما، اصل شفاف‌سازی است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در صنعت بیمه نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می‌شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

به گزارش ایمنا، رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با عملکرد این سازمان بیان کرد: استراتژی اصلی ما در بیمه مرکزی تکیه بر اصل شفاف سازی است. که بدون بهره گیری از تجمیع اطلاعات و قدرت تحلیل داده‌ها ممکن نیست و انجام این فرایند به تجهیز شبکه‌های ارتباطی و استفاده از نیروی انسانی مجهز به علم روز داده پردازی نیاز دارد. بیمه مرکزی در طی چند سال گذشته با تمرکز بر این موضوع توانسته به دستاوردهای درخشانی دست پیدا کند، هر چند که هنوز راه درازی پیش روی ما قرار دارد.

غلامرضا سلیمانی با تاکید بر این که به زودی صنعت بیمه در یک اتاقک شیشه‌ای دوران جدید فعالیت خود را تجربه خواهد کرد افزود: برای ایجاد مرکز جامع اطلاعاتی در هر صنعت و سازمانی، تعامل تمامی بخش‌های آن صنعت و سازمان الزامی است؛ اگر حتی یک شرکت بیمه‌ای هم در ورود اطلاعات به سامانه جامع صنعت بیمه کوتاهی کند در کار تحلیل و داده پردازی، مشکلات جدی ایجاد خواهد شد. البته با تمهیداتی که صورت گرفته تمامی شرکت‌های بیمه در یک زمان بندی مشخص مشکلات و موانع موجود را برطرف خواهند کرد.

وی در رابطه با ارائه خدمات الکترونیکی شناسه دار و سامانه سنهاب و میزان پاسخگویی به انتظارات مردم عنوان کرد: بالارفتن سطح توقع از صنعت بیمه حق مردم و بنگاه‌های اقتصادی است. صنعت بیمه مهمترین کالای ممکن – یعنی اعتماد – را عرضه می‌کند و به همین خاطر همواره در معرض قضاوت دیگران قرار دارد. شیوه خدمات رسانی، سرعت، دقت و صحت عملکرد صنعت بیمه می‌تواند در حفظ این اعتماد نقش اصلی را ایفا کند. بی تردید حفظ اعتماد عمومی تنها در چارچوب شفافیت عملکرد و حمایت از منافع تمامی ذینفعان امکان پذیر است. بهره گیری از فناوری‌های نوین در سرویس‌دهی به بیمه گذاران و محاسبه دقیق ریسک یک ضرورت آشکار است. کار اصلی صنعت بیمه پذیرش ریسک و مدیریت آن است و برای تسهیل در امر بیمه گری از تمامی ابزارهای مدرن و به روز دنیا استفاده خواهیم کرد تا رضایت حداکثری بیمه گران و بیمه گذاران را فراهم کنیم. نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می‌شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که تمرکز ما در بیمه مرکزی بر استقرار سامانه ارتباطات گسترده است گفت: در آینده نزدیک، «کد یکتا» به عنوان سند محکم اصالت بیمه نامه‌های صادر شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای نه تنها میزان تقلبات و تخلفات را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش خواهد داد؛ بلکه با افزایش ضریب اعتماد عمومی، تحول اساسی را در صنعت بیمه رقم خواهد زد.

منبع: مهر

کد خبر 382173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.