دوچرخه سواری دختران هنجارشکنی است

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: سوار شدن دختران بر دوچرخه و راهپیمایی آنها در این هفته بر ضد راهپیمایی که زنان محجبه پیش از آن انجام دادند، هنجار شکنی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند متعال همواره مراقب انسان است و تمام کارها و اعمال وی را نظازه می کند. اولین مراقب انسان خداوند است و همه اعمال او تحت نظر حق تعالی است.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید که بر خیالات انسان نیز نظارت داریم و از رگ گردن به او نزدیک تر هستیم. وجود خدا دائما مراقب انسان است و خداوند هر لحظه به ما وجود تازه می بخشد. خداوند بر تمام ذرات وجود انسان احاطه کامل دارد.

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: خداوند دو مامور برای هر انسانی قرار داده است که همه اعمال وی را ثبت و ضبط می کنند. خداوند و مامورانش همواره مراقب انسان هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: اگر مردم می دانستند که حرفشان هم جزو اعمال انسان محسوب می شود اصلا حرف نمی زدند که مبادا جزو گناهانشان محسوب شود. در دعای کمیل می خوانیم که خداوندا همه گناهانی که برای اثبات آنها کرام الکاتبین را قرار دادی بر ما ببخش.

وی اضافه کرد: رقیب به معنای کسی است که انسان را زیر نظر می گیرد و منتظر فعالیت ها و حرکات انسان است. اگر دو نفر مومن با یکدیگر صحبت کنند کرام الکاتبین کنار می روند تا اسرار آنها پنهان بماند.

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام کشف حجاب در بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۱۴ شمسی تصریح کرد: رژیم پهلوی بسیاری از انسان ها را کشت. در حکومت اسلامی افرادی را می بینیم که می خواهند هرزه گری کنند اما گویا دهانمان پر از آرد است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: چرا بسیج رها شده؟ بسیج یک ارتش بزرگ برای اسلام است. نیاز به آموزش و راهنمایی دارد و بسیج باید در برابر این ناهنجاری ها بایستد.

وی یادآور شد: جمعی در اصفهان می آیند و در چهارباغ چهارشنبه سفید برگزار می کنند و بی حیایی می کنند، اداره اطلاعات باید به این موارد رسیدگی کند و با آنها برخورد جدی نماید. باید برای بی عفت ها پرونده تشکیل شود. 

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: مردم باید بدانند که اگر برای فرزندشان پرونده ای سو تشکیل شود دیگر در این جامعه هر چقدر هم که درس بخوانند به جایی نمی رسند. سوار شدن دختران بر دوچرخه و راهپیمایی آنها در این هفته بر ضد راهپیمایی که زنان محجبه پیش از آن انجام دادند، تو دهن حزب الله زدن و هنجار شکنی است.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: ضلالت پس از معرفت از مواردی است که پیامبر(ص) فرمود بعد از خودش از آن می ترسد. نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و اداره اطلاعات باید جلوی این هنجار شکنی ها را بگیرند.

وی اضافه کرد: متاسفم که کاری جز گفتن نمی توانم بکنم و جلوی این فساد ها در شهرمان گرفته نشده است. نیروی انتظامی باید جلوی کسی که روسری اش را در ماشین می اندازد بگیرد. نیروی انتظامی مامور است.

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از خدام امام رضا(ع) در استان های مختلف خاطر نشان کرد: عربستان به هواپیماهای حجاج ما بنزین نمی دهد و این در حالی است که رایگان بنزین را به آمریکا و اسراییل ارسال می کند و این نشان دهنده پلیدی این رژیم و سردمداران آن است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در یکی دو سال اخیر راه های خوبی را در نظام مالیاتی برای جلوگیری از فرارمالیاتی طی شده است. بهره کشیدن روی قسط بر اساس قانون صورت می گیرد اما غلط و غیرشرعی است. 

وی اضافه کرد: باید برای راحتی مردم فعالیت شود و یکی از سنت هایی که مومن دارد مدارا با مردم است که سنت پیامبر نیز بوده است. 

مالیات مهم ترین منابع درآمد هر کشور است

همچنین بهروز مهدلو، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در سخنرانی های پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: مهم ترین منابع درآمد هر کشور از مالیات است و ثبات در این نوع درآمد به ثبات دولت و دستگاه های خدماتی در ارائه خدمت کمک شایانی می کند.

وی افزود: نظام مالیاتی به فرهنگ مالیاتی وابسته است. باید نگاه مردم نسبت به مالیات تغییر کند و اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند مالیات باید شفاف و دقیق باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی نقش مهمی در پرداخت مالیات دارد. نقش نفت در بودجه در سال های گذشته زیاد بود اما در بودجه های جدید شاهد کاهش نقش مالیات بودیم.

مهدلو ادامه داد: اینکه چرا مالیات پرداخت می کنیم و این مالیات در کجا مصرف می شود از جمله مهم ترین مواردی است که باید برای مردم تفهیم شود. 

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر نقش مالیات در اقتصاد تاکید شده است و باید تسهیلاتی به مردم بدهیم که از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

 مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: تمام فعالان اقتصادی باید در توسعه کشور سهیم باشند و سازمان امور مالیاتی به دنبال شفاف سازی در اقتصاد کشور است.

مهدلو افزود: نقش مالیات بر ارزش افزوده در اقتصاد کشور غیر قابل انکار است. طرح جامع مالیاتی به شناسایی و ردگیری جریان های اقتصادی کمک می کند.

وی اضافه کرد: اداره کل امور مالیاتی اصفهان در سال گذشته بیش از ۱۶ کارگاه آموزشی برگزار کرده است و در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۸ کارگاه و همایش در زمینه فرهنگ سازی مالیاتی برگزار شده است.

 مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان یادآور شد: قرار گیری کارتخوان ها در دفاتر پزشک ها از جمله طرح های سازمان امور مالیاتی کشور است.

مهدلو ادامه داد: از محل عوارض به شهرداری ها کمک کرده ایم. باید شهرداری و شورای شهر به مردم در این زمینه گزارش دهد. 

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب اسلامی اضافه کرد: باید بر درآمد های داخلی و تولید متکی باشیم و اداره کل امور مالیاتی اصفهان طرحی را برای برای حمایت از واحد های تولیدی در نظر گرفت. 

 مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: فرار مالیاتی باعث منزوی شدن مردم می شود و مبارزه با فرار مالیاتی هیچ گونه خط قرمزی ندارد. 

کد خبر 382171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.