پیش‌بینی باران ۲ روزه در ۱۲ استان/هشدار افزایش دما از سه‌شنبه

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور و از رگبار باران و صاعقه طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در ۱۲ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «از امروز تا اواخر هفته آینده با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی کاملاً پایدار بر اکثر مناطق کشور حاکم خواهد شد که پیامد آن افزایش محسوس دما (بین چهار تا شش درجه سانتیگراد ) می باشد. روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی افزایش دما بطور میانگین (بین چهار تا شش درجه سانتیگراد) و روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش محسوس دما بطور میانگین (بین شش تا هشت درجه سانتیگراد) و مجددا از سه شنبه روند افزایش دما برای این مناطق پیش بینی خواهد شد.

بر این اساس لازم است مواردی رعایت شود:
۱-مدیریت در مصرف بهینه حامل های انرژی و مصرف آب
۲- جلوگیری از گرمازدگی، خودداری کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی عروقی از حضور در فضای باز در ساعات اوج گرما 
۳-شرایط فصلی گاهی باعث وزش باد نسبتاً شدید می شود، در خصوص احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع تمهیدات لازم به عمل آید.

سازمان هواشناسی از رگبار باران و صاعقه طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در ۱۲ استان خبر داد

مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری فردا و پس فردا (شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ تیر) با شمالی شدن جریانات در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل بارش باران پیش بینی شده که شدت بارش‌ها برای استان گیلان خواهد بود.

طی مدت یاد شده در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان،‌ نیمه غربی کرمان، جنوب و شرق فارس در بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر،‌گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده روزهای شنبه و یکشنبه آینده در سواحل دریای خزر دمای هوا چهار تا شش درجه کاهش می‌یابد، اما در سایر مناطق کشور تا اواسط هفته هوای گرم ماندگار خواهد بود.

کد خبر 382163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.