۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
چقدر خوبید شما

عادل فردوسی پور به عنوان بهترین چهره تلویزیونی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۲۳ مرداد ۷۸ بود که جوانی مو فرفری که دیوانه فوتبال بود و زاده‌ی شهر کرمان با ۲۵ سال سن روی آنتن رسانه‌ی ملی ایران و شبکه سه سیما آمد با برنامه ای به اسم "نود" که به حواشی فوتبال کشور می‌پرداخت.

برنامه ای که خیلی زود جای خودش را در خانه های مردم و در دل علاقه مندان باز کرد و مخاطبان میلیونی پیدا کرد و به جرات می توان گفت سالیان زیادی است خواب را از چشم دنبال کنندگان خود گرفته بود.

عادل فردوسی پور در کنار برنامه نود به عنوان گزارشگر فوتبال هم فعالیت کرد و بعد ها تهیه کنندگی برنامه فوتبال ۱۲۰ را که به بررسی های فوتبال اروپا می پردازد و به نود خارجی معروف است شروع کرد و روز به روز بر محبوبیت انکار نشدنی خود اضافه کرد.

سال ها گذشته و آن پسر جوان تبدیل به یک پیشکسوت رسانه شده با کوله باری از تجربه، تجربه ای که او با برنامه نود رفته رفته به دست آورد.

در ذهن همه بیننده های برنامه نود موضوعات زیادی نقش بسته که همگی با ذهن جادویی و پشتکار و عدالت عادل، بیان و بررسی شده است؛ از فساد مالی و جنسی تا داوری و دوپینگ و یا نماینده فاسدِ مجلس و رئیس دروغگوی تربیت بدنی که نمونه ای از کار های او در رسانه ملی بوده است.

مجری محبوب رسانه ملی اما در سال ۱۳۹۷ یک سال سخت را سپری کرد، وقتی اصغر پور محمدی از ریاست شبکه سه کنار گذاشته شد، علی فروغی با ۳۱ سال سن مدیر این شبکه شد، از همان ابتدا این مدیر جوان با فردوسی پور دچار کشمکش و اختلاف نظر شد و به چندین قسمت از این برنامه با بهانه های مختلف اجازه پخش نداد.

وقتی با دستور فروغی پخش نود خاتمه یافت و حتی دکور برنامه عادل جمع شد، مردم و سلبریتی های معروف، چه در داخل و چه در خارج از کشور واکنش تندی نشان دادند، هر کدام به روشی صدای اعتراضشان را به گوش مسئولین رساندند.

بعضی ها در فضای مجازی با انتشار پست های حمایتی، پشت عادل درآمدند و بعضی دیگر با  تحریم شبکه سه و نرفتن به برنامه های این شبکه حمایتشان را از مجری محبوب خود نشان دادند.

در این بین صدای اعتراض ها به سکوی ورزشگاه ها کشیده شد، از رشت و مازندران گرفته تا مشهد و جم، طرفداران تیم ها با در دست داشتن بنری با عکس فردوسی پور و فریاد زدن نام او، خواستار بازگشت این مجری شدند.

همه این ها در حالی رقم خورد که عادل جلوی چشمان مدیر جوان و بلند پرواز شبکه سه برنده دو جایزه شده بود.
یکی با آراء مردمی و دیگری با رای داوران جشنواره.

وقتی عادل با بغض پشت میکروفن قرار گرفت، کارگردان تلوزیون بار ها چهره علی فروغی مدیر شبکه سه را سوئیچ می کرد و فردوسی پور هم به دفعات اشاره کرد که سال ۹۷ سخت ترین سال کاری اش بوده است، چرا که توسط مدیران سازمان صدا و سیما به او بی مهری شده است.

آخرین باری که عادل فردوسی پور با برنامه نود روی آنتن شبکه سه آمد به اواخر اسفند ماه سال قبل بر می گردد؛ این مجری با سابقه روی آنتن بردن بیش از ۴۰۰ قسمت از نود، راحت کنار گذاشته شد و حتی میزش را هم اوراقچیان صدا و سیما به هندوانه فروش فروختند که صدای علاقه مندان را بیش از پیش بلند کرد، کار به جایی رسید که یکی از علاقه مندان میز عادل را با قیمت نجومی از هندوانه فروش خرید و آن را پس گرفت تا به جای آن که روی میزی که فردوسی پور سال ها دقیق ترین ترازوی عدالت را گذاشته بود، هندوانه به شرط چاقو گذاشته نشود و تصمیم گرفت از آن به خوبی به یادگار مراقبت کند

عادل همیشه از دید پرسپولیسی ها، استقلالی و از دید استقلالی ها، پرسپولیسی بوده است؛ فردوسی پور همیشه ثابت کرده است رنگ ها و اسم ها برایش اهمیتی ندارند، فردوسی پور دیوانه ی فوتبال بوده اما دلش فقط با فوتبال آرام نمی گرفت با هر زلزله یا بحران قلبش می لرزید و آیتمی قوی در رابطه با آن موضوع می ساخت.

در این بیست سال، عادل و نود جوایز زیادی را از آن خود کرده اند، درست مثل جایزه بهترین برنامه تلویزیونی (نود).

حالا شب گذشته و در جشن حافظ که برج میلاد تهران برگزار شد، بار دیگر این مجری کرمانی، این بار به دور از چشمان مدیر شبکه سه و در حالی که خبری از پخش زنده نبود، با رای مردم برنده جایزه بهترین مجری رسانه ملی انتخاب شد تا نشان دهد محبوبیت خریدنی نیست.

وقتی پژمان جمشیدی می خواست نام فردوسی پور را به عنوان برنده اعلام کند، به طعنه گفت: "دیگر نیازی نبود من نام ایشان را اعلام کند، اینجا تنها جایی است که حق عادل خورده نشده، چون مردم به او رای داده اند"

پس از این انتخاب، عادل که در چهره اش اثری از ناراحتی بخاطر کج سلیقگی مدیران سازمان صدا و سیما دیده نمیشد، روی صحنه آمد و مطابق معمول همیشه، قدردان محبت مردم نسبت به خودش شد و در پایان با همان تکه کلام های منحصر به فرد خودش رو به مردم گفت: "چقدر خوبید شما"

کد خبر 382153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.