۲۰ روز آلوده در زابل/پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خراسان جنوبی

در بسته خبری امروز از وجود ۱۲۰ هزار کلاس درس تخریبی در کشور تا بهره‌برداری از پنج هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی در خراسان رضوی تا مهرماه و توقف ۳ پروژه بزرگ صنعتی کرمان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بیستمین روز متوالی که هوای زابل آلوده است

سیستان و بلوچستان: محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیستمین روز متوالی است که وزش باد و گردوخاک وضعیت کیفی هوای زابل را ناسالم کرده است.

حریق ۵۸ رأس گوسفند را در میرجاوه زنده زنده کباب کرد

سیستان و بلوچستان: حسن سرگزی، فرمانده انتظامی میرجاوه گفت: بر اثر آتش سوزی یک دامداری در روستای ده وسط شهرستان میرجاوه ۵۸ راس گوسفند زنده زنده در آتش کباب شدند.

۱۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسیر راه آهن چابهار در نظر گرفته شده است

سیستان و بلوچستان: مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل راه آهن چابهار در نظر گرفته شده است.

***************************************************************************************************************

سکونت ۸۹۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده کرمان

کرمان: سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: حدود پنج هزار و ۴۳۰ هکتار وسعت بافت‌های فرسوده در استان کرمان است که جمعیتی حدود ۸۹۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند و به دلیل شدت فرسودگی نگران کننده است.

خرید تضمینی ۱۷۱ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانی

کرمان: مجید نژادبیگلری، مدیرکل غله استان کرمان گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار تن گندم در سطح استان خریداری شده است.

توقف ۳ پروژه بزرگ صنعتی کرمان

کرمان: بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: کارخانه کک‌سازی بوتیا ایرانیان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به دلایل زیست محیطی و دو پروژه آهن اسفنجی و فروکروم نیز با پیشرفت ۹۵ درصدی در کرمان متوقف مانده‌اند.

*****************************************************************************************************************

میزان فرار مالیاتی خراسان رضوی ۳ درصد از کل کشور است

خراسان رضوی:یحیی یعقوب‌نژاد، مدیرکل اداره امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: باتوجه به‌اینکه میزان درآمدهای مالیاتی این استان سه درصد درآمدهای مالیاتی کشور است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که میزان فرار مالیاتی هم همان سه درصد باشد به‌این معنا که از ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد ریال از کل فرار مالیاتی کشورحدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریال از آن خراسان رضوی است.

بهره‌برداری از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی تا مهرماه

خراسان رضوی:علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تا مهرماه سال جاری حدود پنج هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ اقتصادی در شهرستان‌های این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

۳۵ ناحیه صنعتی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

خراسان رضوی:محسن صالحی‌نیا، ​معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۴۰۰ ناحیه صنعتی در کشور حال بهره‌برداری است که امسال ۳۵ مورد به بهره‌برداری می رسد، گفت: هدف ما برای توسعه نواحی صنعتی بر حسب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق با توجه به رشد سرمایه‌گذاری و تقاضاها صورت می‌گیرد.

***************************************************************************************************************

وجود ۱۲۰ هزار کلاس درس تخریبی در کشور

خراسان‌جنوبی: محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان و نمایندگان دولت به این استان، گفت: ۱۲۰ هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که محقق کردن این مهم نیازمند اعتبار کلان است.

توزیع بذر کینوا در بین کشاورزان خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی:غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: میزان ۳۶۰ کیلوگرم بذر کینوا برای توزیع بین کشاورزان استان خریداری و تأمین شد.

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات خسارت سیل به کشاورزان

خراسان‌جنوبی:هادی بیجاری، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از برآورد ۵۲۰ میلیارد تومانی خسارت سیلاب به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی استان ابلاغ شد.

کد خبر 382150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.