۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
میهمانی به رنگ کودکی

اینجا دنیا رنگی دیگر دارد، بعد از گذر از رنگ خاکستری و سیاه و سفید این روزهایمان، هستند افرادی که می‌شوند عایق بی رنگی‌ها و رنگ می‌پاشند به دنیای کودکانمان و این رنگ‌ها را با لبخندی که دوخته شده به لبشان تثبیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همان‌هایی که می‌شود در میان حرف‌هایشان آموخت و آموزش را جزء جدایی ناپذیرشان دانست، امروز 20 تیرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جمع شدند تا نخستین نشست فعالان کودکان و نوجوانان را تشکیل دهند. برای همین است که امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از همیشه رنگی‌تر است.

خالقان و نویسندگان کتاب‌های کودکان، شاعران، تصویرگران و ناشران دور هم جمع شده‌اند تا به صورت تخصصی در مورد مشکلات و فعالیت‌های این حوزه صحبت کنند.

فارغ از سن و سال و سابقه فعالیتشان در چشم هرکدام می‌توان شاهد برق چشمی بود که درچشم کودکان با دیدن آبنبات پدیدار می‌شود، بود.

در این نشست جعفر توزنده جانی با بیان رابطه دوستانه نویسندگان حوزه کودک و نوجوان با یکدیگر اظهار کرد: ادبیات کودک و نوجوان اکنون به صورت تخصصی پیش میرود. اینکه کودکان و نوجوانان محور فعالیت عده‌ای از نویسندگان باشد در دوره‌های گذشته وجود نداشته و این نشان دهنده تخصصی شدن این حوزه و دارای ارزش بسیاری است. امروزه در جهان سرمایه اجتماعی از سرمایه اقتصادی مهم‌تر است و اکنون این جمع‌ها در اصفهان در حال شکل‌گیری است.

همچنین سید مهدی آل صاحب فصول، رئیس انجمن فرهنگی ناشران اصفهان با اشاره به تاریخچه نشر اصفهان گفت: در گذشته اصفهان تعداد اندکی ناشر و کتاب فروش داشت و ناشران موجود به حوزه‌های ادبی، تاریخی، فرهنگی و... میپرداختند. پیش از سال 55 کتاب کودک به معنای واقعی وجود نداشت. محمد علی آزاده خواه از نخستین افرادی بود که در این زمینه فعالیت کرد و برای نخستین بار کتاب شعر کودکی را نوشت.

وی درخصوص درآمد زمینه نشر، با بیان اینکه برخی افراد تصور می‌کنند ناشران در زمینه نشر کتاب سود بسیاری کسب می‌کنند، اظهار کرد: ناشران شهرسانی مجبور به طی کردن روندی پرهزینه برای انتشار کتاب میشوند. پس از چاپ کتاب در اصفهان این کتاب برای پخش به تهران ارسال می‌شود که هزینه ارسال به تهران و پخش در تهران 45 درصد از فروش کتاب است، در واقع نیمی از درآمد فروش کتاب برای این کار هزینه می‌شود.

همچنین توزنده جانی، نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان و از فعالان این حوزه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تشکیل یک نهاد، انجمن یا موسسه ای است که فعالان حوزه کودک  بدانند از انجمن خود چه میخواهند و چطور میخواهند در این نهاد فعالیتی انجام دهند تا بتوانیم رابطه ای موثر تر بایکدیگر  برقرار کنیم.

 وی افزود: هدف این نهاد  تقویت حوزه کودکان و نوجوانان است.

کد خبر 382138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.