هشدار سازمان هواشناسی در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها

از امروز تا اواخر هفته آینده با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی کاملاً پایدار بر بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد شد که پیامد آن افزایش محسوس دمای بین ۴ تا ۸ درجه ای در نقاط مختلف کشور است.

به گزارش ایمنا، سازمان هواشناسی اعلام کرد: شرایط فصلی کنونی گاهی باعث وزش باد نسبتاً شدید می‌شود که لازم است در خصوص احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع تمهیدات لازم اندیشده شود.

به گزارش سازمان هواشناسی، از امروز تا اواخر هفته آینده با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی کاملاً پایدار بر بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد شد که پیامد آن افزایش محسوس دمای بین ۴ تا ۸ درجه ای در نقاط مختلف کشور است.

همچنین روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه (۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیرماه) در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی افزایش دما به طور میانگین بین ۴ تا ۸ درجه خواهد داد.

اما در این مناطق در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۳ و ۲۴ تیرماه) کاهش محسوس دما به طور میانگین بین ۶ تا ۸ درجه پیش بینی شده است و مجدداً از سه شنبه (۲۵ تیرماه) روند افزایش دما برای این مناطق رخ می دهد.

براین اساس لازم است در خصوص مدیریت در مصرف بهینه حامل‌های انرژی و مصرف آب، جلوگیری از گرمازدگی، خودداری کودکان، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی از حضور در فضای باز در ساعات اوج گرما توجه ویژه شود.

کد خبر 382133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.