توسعه صنعت چاپ نیازمند یکپارچگی است

رئیس اتحادیه صادر کننده صنعت چاپ ایران گفت: رونق صنعت چاپ در کشور نیازمند همبستگی و یکپارچگی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صنعت چاپ به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ۹۰ درصد صنایع دیگر ارتباط دارد و به عنوان صنعتی مادر شناخته می‌شود. این صنعت سومین صنعت دنیا است که در ایران نیز پیشرو در عرضه صادرات است. عصر امروز (پنجشنبه) در حاشیه برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان جلسه ای تحت عنوان هم اندیشی با فعالین صنعت چاپ اصفهان برگزار شد.

رئیس اتحادیه صادر کننده صنعت چاپ ایران در این جلسه گفت: مرکزیت صنعت چاپ در تهران است، اما علاقه مند به رونق تولید و خدمات در همه جای کشور هستیم. اصفهان موقعیت لجستیکی بسیار خوبی در مرکز کشور برای رشد و توسعه صنعت چاپ دارد.

بابک عابدین ادامه داد: یکی از تشکل هایی که در راستا افزایش صادرات غیر نفتی ایران فعالیت می کند، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ است. هر محصولی برای صادرات و فروش نیاز به چاپ و بسته بندی دارد. اتحادیه صادر کنندگان برای اولین بار پاویونی را در نمایشگاه صنعت چاپ اقلیم کردستان برپا کرد و از آن زمان هیات های بازدید کننده را از عراق و دیگر کشورها به ایران صادر کنیم.

وی با بیان اینکه "صنعت چاپ در خاورمیانه ۶۰ میلیارد دلار درآمد دارد که ۵۵ درصد آن سهم ترکیه است" تاکید کرد: چاپ ایران تنها پنج درصد از صادرات در خاورمیانه درآمد دارد. صنعت چاپ سومین صنعت دنیا و صنعتی بسیار درآمدزا است. با توجه به ناوگانی که صنعت چاپ در کشور ایجاد کرده، این صنعت به تولید ناخالص داخلی کمک خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران افزود: درحال حاضر کشور ما در حالت اضطراری اقتصادی قرار گرفته و در جنگ اقتصادی پیش می رویم، در این وضعیت وظیفه ما رونق تولید داخلی است. رونق تولید داخلی منجر به رونق در صادرات و درآمد زایی می شود. فقط باید دست در دست هم دهیم و کل کشور یکپارچه فعالیت کند.

عابدی با اشاره به نمایشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت مدیریت تبدیل تهدیدها به فرصت ها است، قدمی که اصفهان در برگزاری نمایشگاه برداشته در همین راستا بوده است. در سال آینده قطعا نمایشگاه بهتر برگزار خواهد شد و فعالان بیشتری ترغیب به حضور خواهند داشت. نمایشگاه یک بستر عالی است برای به نمایش گذاشتن توانمندی ها، هزاران بازدید کننده از داخل و خارج کشور در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

در ادامه این نشست که با حضور فعالان صنعت چاپ از تهران، اصفهان و دیگر شهرهای کشور برگزار می شد به نقش مرکز محور و موقعیت مهم اصفهان در توسعه صنعت چاپ اشاره شد. همچنین برنقش  یکپارچگی و همبستگی در صنعت چاپ کشور برای توسعه نیز تاکید شد.

کد خبر 382131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.