وقوع ۱۰ آتش‌سوزی در یک روز/پای ملخ‌های صحرایی به «آبدانان» هم باز شد

در بسته خبری امروز از ابلاغ کمک بلاعوض ۳۸میلیارد تومانی به سیل کهگیلویه و بویراحمد تا افزایش ۷ درصدی مصرف برق در لرستان و راه‌اندازی سامانه شاغلان در زنجان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بهره‌برداری از پروژه ورودی شهرستان چرام در هفته آینده

کهگیلویه و بویراحمد:عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت ۸۰ درصدی ورودی چرام خبر داد و گفت: هفته آینده ورودی چرام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ابلاغ کمک بلاعوض ۳۸میلیارد تومانی به سیل کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد:حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم را موثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط وزارت جهاد و ۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.

خریداری ۱۶۷ واحد مسکن مهر برای مددجویان کمیته امداد گچساران

کهگیلویه و بویراحمد:محمد خادمی، رییس کمیته امداد گچساران گفت: ۱۶۷ واحد مسکن مهر برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال خریداری شده است.

***************************************************************************************************************

سود کشاورزان کرمانشاهی در جیب دلالان در سایه نبود صنایع تبدیلی

کرمانشاه: سعید کریمی، مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بخش بسیار زیادی از ارزش افزوده تولیدات کشاورزی استان در بحث خام‌فروشی، به جیب دلال‌ها وارد می‌شود.

کشف ۱۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کرمانشاه

کرمانشاه:علی‌اکبر جاویدان، ​فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف دو مزرعه استخراج ارز دیجیتال(بیت کوین) به تعداد ۱۲۶ دستگاه به ارزش ۱۱ میلیارد ریال با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

افزایش ۱۰ درصدی برداشت گندم در اسلام‌آباد غرب

کرمانشاه:کامران کریمی، مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب از افزایش ۱۰ درصدی تحویل گندم به مراکز خرید دولتی در شهرستان خبر داد.

******************************************************************************************************************

افزایش ۷ درصدی مصرف برق در لرستان

لرستان:فریدون خودنیا، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: امسال میزان مصرف برق در لرستان هفت درصد افزایش یافته است .

پیشرفت فیزیکی۸۰ درصدی اردوگاه نگهداری از معتادان متجاهر

لرستان:حبیب‌الله توکلی، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از پیشرفت فیزیکی۸۰ درصدی ساخت اردوگاه نگهداری از معتادان متجاهر استان خبر داد.

۲۴ واحد صنعتی راکد در لرستان احیا شد

لرستان:بختیار رازانی، ​مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های استان فعال هستند، گفت: سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۲۴ واحد صنعتی راکد در لرستان احیا شد.

***************************************************************************************************************

کشف بیش از ۳ کیلوگرم تریاک در زنجان

زنجان:سعید بابایی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از کشف سه کیلو و ۴۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک نفر خبر داد.

مشکل «ال سی» شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان رفع شده است

زنجان:فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل «ال سی» و تامین تجهیزات برای شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه شاغلان در زنجان

زنجان: محمدرضا یوسفی، ​مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به در دست راه‌اندازی بودن سامانه شاغلان گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات افراد احصا و نسبت به ساماندهی وضعیت بیکاران اقدام خواهد شد.

***************************************************************************************************************

هزینه‌کرد ۲۶۳ میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای درمان بیمه‌شدگان کردستانی

کردستان: هوشنگ فولادی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان گفت: سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و ۱۲۸ میلیارد تومان هم برای درمان غیرمستقیم افراد زیرپوشش تامین اجتماعی استان هزینه شده است.

افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی کردستان

کردستان: سیدصلاح قریشی، مدیرکل تامین اجتماعی کردستان از افزایش ۱.۷ درصدی جمعیت زیرپوشش بیمه‌شده این سازمان در سال جاری در این استان خبر داد.

اعطای کندوی زنبور رایگان به فراگیران آموزش زنبورداری در سنندج

کردستان: دادور سهرابی، ​مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: به منظور اشتغالزایی و تربیت زنبوردار صنعتی به هرکدام از فراگیران دوره آموزشی جهاد، یک کندوی زنبور عسل به صورت رایگان داده شد.

***************************************************************************************************************

وقوع ۱۰ آتش‌سوزی در یک روز

چهارمحال و بختیاری: مجید علیپور، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ عملیات اطفا حریق در شهرکرد گزارش شده است.

بهره‌مندی ۲۹۲ روستا از اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

چهارمحال و بختیاری: سهراب رئیسی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جذب اعتبارات ملی گفت: از اعتبارات سال ۹۷ مجموعا ۲۹۲ روستا از خدمات بهره‌مند شدند.

هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم است

چهارمحال و بختیاری:شاهرخ پارسا، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ذرات معلق در هوای امروز استان حدود ۷۰ppm گزارش شده است که برای افراد و گروه‌های حساس ناسالم است.

***************************************************************************************************************

پای ملخ‌های صحرایی به «آبدانان» هم باز شد

ایلام: عباس پیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان گفت: با ورود ملخ‌های صحرایی به شهرستان آبدانان، برنامه سم‌پاشی برای مقابله با این آفات آغاز شد.

مراتع و باغات روستای «لرینی» بخش سیروان در آتش سوخت

ایلام:علیرضا دوستی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیروان گفت: آتش‌سوزی‌ها در مراتع کشاورزی روستای لرینی از توابع بخش مرکزی شهرستان سیروان به وقوع پیوست و آتش‌زدن پس چراها دلیل اصلی این آتش‌سوزی‌ها بوده است.

ترانزیت بیش از ۴۰ هزار تن کالا از مرز مهران در سه ماه گذشته

ایلام:نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در سه ماهه اول سال ۹۸ حدود ۴۰ هزار و ۱۵۱ تن کالا توسط ۲۵۴۶ دستگاه ناوگان باری از مرز مهران به خارج از کشور صادر شده است.

کد خبر 382128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.