راه‌اندازی قطار تهران - آنکارا به تعویق افتاد

طبق گفته معاون مسافری راه‌آهن قرار بود قطار تهران - آنکارا هفته جاری راه‌اندازی شود اما این قطار این هفته هم حرکت نکرد و مقرر شد چهارشنبه هفته آینده راه‌اندازی شود.

به گزارش ایمنا، در جلسات هماهنگی که در ۱.۵ ماه اخیر بین رئیس راه‌آهن ترکیه و مدیرعامل راه‌آهن ایران برگزار شد،‌ طرفین توافق کردند قطار تهران-تبریز-وان، قطار تهران-آنکارا و قطار گردشگری بین ایران و ترکیه راه‌اندازی شود.

قطار تهران-وان در این راستا سوم تیرماه راه‌اندازی شد. ‌قیمت بلیت قطار تهران- وان در حال حاضر با احتساب تخفیف‌های قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آن که در جدول کرایه‌های مشترک راه‌آهن‌های خاورمیانه، در مسیر رفت یا برگشت (بلیت یکسره) به میزان ۲۲۵ هزار تومان بزرگسال و ۱۳۰ هزار تومان خردسال است که البته تخفیفات ارائه شده به صورت موقت است.

بنابراین گزارش مقرر بود ۱۰ روز پس از راه‌اندازی قطار تهران-وان، قطار تهران-آنکارا هم راه‌اندازی شود، اما در هفته دوم تیرماه هم این قطار راه‌اندازی نشد.

معاون مسافری راه‌آهن ۱۵ تیرماه از راه‌اندازی این قطار در ‌هفته جاری خبر داده بود اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تا چهارشنبه هفته آینده این قطار را راه‌اندازی کند.

بنابراین گزارش قطار تهران – آنکارا با واگن‌های چهار تخته و چهار ستاره از تهران تا ایستگاه وان، مسافران را جابه‌جا می‌کند، در ایستگاه دریاچه وان مسافران ۳.۵ ساعت با «فریبوت» در کشتی تا «تات‌وان» می‌روند و از «تات‌وان» تا «آنکارا»، کشور ترکیه قطار چهار تخته اختصاص می‌دهد.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن، مدت زمان سیر قطار تهران – آنکارا ۶۰ ساعت و تهران – وان ۲۰ تا ۲۲ ساعت خواهد بود.

کد خبر 382125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.