سران سه قوه به نامه رضا خاتمی در خصوص انتخابات ۸۸ بی تفاوت نباشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: تأیید شورای‌نگهبان نمی تواند تنها مستند حقوقی برای بی توجهی به لایحه دفاعیات باشد.

به گزارش ایمنا، مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری در حساب توییتر خود نوشت: " ‌از سران سه قوه انتظار می رود جهت انسجام داخلی و برگزاری پرشور انتخابات۹۸ نسبت به نامه رضاخاتمی درباره انتخابات۸۸ بی تفاوت نباشند و حداقل به دادگاه تجدید نظر بگویند به دفاعیات ایشان توجه کافی کنند، زیرا تأیید شورای‌نگهبان نمی تواند تنها مستند حقوقی برای بی توجهی به لایحه دفاعیات باشد."

سید محمد رضا خاتمی صبح دیروز دفاعیات خود در دادگاه رسیدگی به تقلب انتخابات سال ۸۸ را به رؤسای قوای سه گانه ارسال کرد، در بخشی از نامه محمدرضا خاتمی خطاب به روحانی رئیس‌جمهورآمده است: همانگونه که مستحضرید تاریخ تلخ انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری همچنان بر سپهر سیاست کشور سایه انداخته است. اخیراً اینجانب به اتهام نشر اکاذیب در خصوص انتخابات سال ۸۸ در دادگاه حاضر گردیده و در مرحله بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌ام.

خاتمی همچنین در بخشی از نامه خود به سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه نوشت: سال‌هاست همه معترضان به روند برگزاری آن انتخابات، مصر به تشکیل دادگاه علنی هستند تا مدارک و مستندات خود را ارائه نمایند. اینک این توفیق نصیب اینجانب شده است و به وسع خود توانسته ام بخشی از این اسناد و دلایل را به دادگاه عرضه کنم، بر این اساس مایل هستم متن دفاعیات خود را که علی القاعده جنابعالی می بایست در جریان جزییات آن باشید، تقدیم کنم. در این دفاعیه مستنداً نشان داده شده است چه کسانی عمداً یا سهواً باعث شده‌اند تا در امانت آرای مردم خیانت شود. لذا درخواست دارم دستور احضار این افراد و پیگیری قضایی پرونده انتخابات سال ۸۸ را به هر نحو که صلاح می دانید، صادر فرمایید.

کد خبر 382121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.