رییس صمت باید اختیارات وزیر در اصفهان را داشته باشد

مشاور استاندار اصفهان در امور صنعت با بیان اینکه اصفهان یکی از بزرگترین قطب های صنعتی کشور است و تعداد زیادی از مهم ترین صنایع ایران در اصفهان واقع شده است، گفت: رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان باید اختیارات وزیر صمت در اصفهان را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام سبحانی امروز پنجشنبه _۲۰ تیر ماه_ در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: هزینه های تولید برای تولید کنندگان بیش از چهار برابر افزایش نرخ ارز تاثیر زیادی روی میزان تولید و کیفیت آن داشته است. بروکراسی زائد اداری یکی از مشکلاتی است که صنعتگران را دلسرد می کند. رییس جدید سازمان صمت باید اختیارات وزیر صمت در اصفهان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در یک جنگه تمام عیار اقتصادی هستیم، افزود: صنعتگر ان در این جنگ اقتصادی از مسئولان کشور انتظار دارند و کشور باید در این شرایط حساس، آرایش جنگی به خود بگیرد و مردم نیز باید این آرایش جنگی را حس کنند. مدیران دولتی باید تصمیم گیری سریع و حل و فصل قاطع مسائل را در اولویت خود قرار دهند.

مشاور استاندار اصفهان در امور صنعت خاطر نشان کرد: دولت باید دست از تصدی گری اقتصادی بردارد و اختیارات اقتصادی خود را به بخش خصوصی و تشکل ها واگذار کند. البته تبدیل اقتصاد صد در صد دولتی کشور به یک اقتصاد خصوصی و نظام مند تبعات مثبت و منفی را نیز در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید قوانین خاکستری کشور به نفع تولید و تولید کننده تفسیر و گره از کار صنعتگر و تولید کننده باز شود.

شرمنده جوانان هستیم

رییس خانه صنعت و معدن ایران نیز در این مراسم گفت: رسالت اصلی صنعتگر ایجاد اشتغال است و ما صنعتگران شرمنده جوانان هستیم که نتوانسته ایم با بکارگیری آنان سهمی در بهبود وضعیت معیشتی مردم داشته باشیم.

عبدالوهاب سهل آبادی اظهار کرد: فعالان اقتصادی و بخش صنعت اصفهان در این شش سال با رییس سازمان صمت اصفهان همکاری کرده اند و هرچه که در توان داشته اند برای توسعه صنعتی و اقتصادی اصفهان به کارگرفته اند.

وی با بیان اینکه تفاوت آشکاری میان صنعت در استان اصفهان و سایر استان های دیگر وجود دارد، گفت: شرایطی بر اقتصاد کشور حاکم شده که موجب مواجه شدن صنعتگران و تولیدکنندگان با مشکلات زیاد در روند فعالیت آنها شده است. نباید اجازه دهیم که به صنعتگر فشار وارد شود. باید تقسیم تقصیر کنیم و مشکلات اقتصادی کشور را بر عهده بگیریم.

رییس خانه صنعت و معدن ایران خاطر نشان کرد: اداره صمت شهرستان اصفهان باید تشکیل شود تا از میزان حجم کاری سازمان صمت استان کاسته شود. تولید کنندگان نمی توانند به شرایط اقتصادی اعتماد کرده و بر اساس آن فعالیت کنند.

کد خبر 382118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.