۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
تجلی نگارگری در ارگ جهان نما

نصف جهان را مهد هنر ایران میخوانند. در هر گوشه این شهر که قدم برداری شاهد هنری خواهی بود. گاهی در مراکز هنری و گالری ها، گاه در صنایع و ساخت هنر های دستی و گاهی حتی در گوشه ای از خیابان، هنر هرچه که باشد در اصفهان تجلی می یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در میان تمام هنرهایی که زاده اصفهان هستند نگارگری و تذهیب را می‌توان در صفحه صفحه تاریخ و در هر گوشه و کنار این شهر پیدا کرد.
هفتمین نمایشگاه صنایع خلاق نیز از نگارگری و تذهیب پر شده است طرح هایی که این بار هنر را نه در میان نقش جهان یا چهارباغ بلکه در میان همهمه درواز دولت، داخل ارگ جهان نما به نمایش گذاشته است، در فضایی که شبیه به یک گالری کوچک در طبقه دوم این مجتمع رو به روی شهر کتاب منتظر علاقمندان است.
پس از گذر از میان مغازه‌های تجاری و رنگ و لعاب فروش خوراکی‌ها به گوشه‌ خلوت ارگ میرسیم. همان جایی که تابلوها در انتظار نمایششان رنگ به رنگ تکیه داده اند به دیوار و ناظر گفتمان هنرمندان هستند. در میان هنرمندان پژمان زرین منش، هنرمند و گردآوردنده این نمایشگاه در مورد آثار  به خبرنگار ایمنا میگوید: این نمایشگاه حاصل جمع آوری چهل اثر از آثار هنرمندانی چون مهدی کیانی،شیما مکی نژاد، مینو قربانیان، هانیه شایگان و مائده قصری است که عده ای از شاگردان و عده ای از اساتید آموزشگاه هنری ارچنگ واقع در خیابن احمد آباد بوده اند.

این هنرمند ادامه می دهد: آثار این نمایشگاه از نقوش سنتی، مینیاتوری، نگارگری و تذهیب تشکیل شده است که با ترفند های قلم گیری، طراحی مدادی و... است. برخی از آثار نیز تلفیق چند سبک مختلف است. 
به گزارش ایمنا، هفتمین نمایشگاه صنایع خلاق نمایشگاه گروهی نگارگری و تذهیب تا ۲۷ تیرماه در ارگ جهان نما واقع در خیابان درواز دولت دایر خواهد بود.

کد خبر 382116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.