نخستین اقامتگاه بومگردی لنجان افتتاح شد

لنجان_نخستین اقامتگاه بومگردی لنجان در روستای کرچگان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، احمد فتحی، سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان در آیین افتتاح نخستین مرکز بومگردی لنجان، اظهار کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی و تقویت معیشت مردم به‌ویژه روستائیان دارد.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز بومگردی برای صاحبان خانه‌های قدیمی مفید است، عنوان کرد: حدود یک دهه است که توسعه اقامتگاه‌های بوم گری در کشور مورد توجه قرار گرفته و امروز استفاده از خانه‌های قدیمی بجای هتل بیش از پیش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، زیرا با اسکان در این منازل می‌توانند از معماری، فرهنگ، گویش و پوشش بومی آن منطقه مطلع شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: بسیاری از شهرها و روستاهای شهرستان، خصوصا روستاهای بخش باغبهادران به مقصد نیم‌روزه گردشگران تبدیل شده است.

فتحی اضافه کرد: روستای کرچگان از یک سو میزبان بقعه ‌امامزاده محمد از نوادگان‌امام موسی کاظم(ع) بوده و از سوی دیگر با داشتن طبیعتی بکر، بیشه زارهای زیبا و درختان سر به فلک کشیده و آثار تاریخی همچون قلعه افراسیاب و برج کبوترخوان و رودخانه زاینده‌رود، ظرفیت خوبی برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشت برنج لنجان در روستاهای بخش باغبهادارن سبب شده طبخ غذاهای سنتی همچون برنج لاخلی، قبولی کباب و کوفته در بین مردم این منطقه رواج یابد که میتواند سهم موثری در رونق گردشگری و جذب توریست داشته باشد.

کد خبر 382113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.