آرامگاه شهیده حجاب و عفاف در کاشان عطرافشانی می‌شود

کاشان - در ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب و همزمان با ایام دهه کرامت، آیین غبارروبی و عطر افشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده"سیده محترم بانو قاضی فینی"از شهدای کشف حجاب رضاخانی در کاشان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مدیر عامل ازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، درباره این مراسم با اشاره به اینکه این برنامه طی همکاری مشترک امور بانوان و فرهنگ سرای بانو سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، آستان مقدس امامزاده قاسم بن الحسن(ع) فین و بسیج جامعه زنان کاشان انجام می شود، ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه و مقابله با هجمه های دشمن در رابطه با حجاب را از جمله اهداف برگزاری این آیین ذکر کرد.

مرتضی والی زاده با بیان اینکه مراسم غبارروبی و عطر افشانی آرامگاه شهیده"سیده محترم بانو قاضی فینی"جمعه ۲۱ تیر ماه از ساعت ۵ عصر در امامزاده قاسم فین واقع در خیابان امیر کبیر سه راه دیزچه اجرا می شود، تصریح کرد: این برنامه همزمان با سالروز کشف حجاب رضاخانی و یادبود شهیده حادثه مسجد گوهرشاد صورت می پذیرد.

وی با اشاره به حضور خدام حرم رضوی در این مراسم، مدیحه سرایی، اجرای نمایش با موضوع آشنایی با نحوه شهادت شهیده"سیده محترم بانو قاضی فینی"و رونمایی از تصویر این شهیده را از برنامه های در نظر گرفته شده آیین غبارروبی و عطر افشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب بر شمرد.

به گزارش ایمنا، سیده محترم بانو قاضی فینی یکی از شهدای کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهر شاد است که طی سفر زیارتی به شهر مشهد توسط ماموران رژیم پهلوی به علت داشتن حجاب، مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته و پس از چند روز به شهادت می رسد و در آستان مقدس امامزاده قاسم بن الحسن(ع) فین کاشان به خاک سپرده شد.

کد خبر 382108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.